3647
Sök

Bmw E36 M3 3,2 VS Nissan Skyline R32 GTR

283 Inlägg
2 mars 2010
Trådstartare
#21
dundersmurfen skrev:
Jag som skyline tok säger BMW!

Ta en m3 och hiva på en turbo.

Tycker ju att en r32 GTR är snyggare än m3, fast mer effektpotential i Bayrischen. M3 inget att fundera på så länge det gäller en med 6a

varför m3an då? varför inte gtr?


2 656 Inlägg
2 mars 2010
#22
ralle_xtreme skrev:
ekelund88 skrev:
ralle_xtreme skrev:
känns som R32an har ligger först just nu. båda kunna ha en bil som dra i väg bra rakt fram och ändå kunna köra brett när man känner för det smile sen är ju motor och drivlina bra på dom också. hur är motor och drivlina på m3an?

precis som alla andra bmws tot skottsäker smile tål sjukligt mycket stryk innan nått rasar

hade varit skoj i framtiden att sätta en turbo på m3an. så undrar lite hur mycket växellåda pallar och sånt?

drivlinan finns de folk som kört 1000 hp + på smile tex limmet hade den 5 växlade lådan smile


841 Inlägg
2 mars 2010
#23
kör på tysken säger jag bara   ..inget som e fel på r32 men  en m3 är en

JAG är supra nörd så kolla inte in min a6.a på bilden o säg att ja säger tysk bara för att ..ja duvet


annars är de väll bara o testa båda o känna efter vilken som var roligast o köra
Senast redigerat av dadooo (2 mars 2010)


283 Inlägg
2 mars 2010
Trådstartare
#24
svårt är det.. inredningen vinner ju lätt m3an. gillar inte alls japps inredning.


283 Inlägg
2 mars 2010
Trådstartare
#25
ekelund88 skrev:
ralle_xtreme skrev:
ekelund88 skrev:

precis som alla andra bmws tot skottsäker smile tål sjukligt mycket stryk innan nått rasar

hade varit skoj i framtiden att sätta en turbo på m3an. så undrar lite hur mycket växellåda pallar och sånt?

drivlinan finns de folk som kört 1000 hp + på smile tex limmet hade den 5 växlade lådan smile

fy fan! finns jo lite att hämta där big_smile man förväntar sig att en skyline ska gå som fan. lite roligare i fall m3an gör det istället wink


Meister
6 763 Inlägg
2 mars 2010
#26
32:an äter ju m3:or till frukost. De är så mycket råare. Skiljer 0.4 sekunder 0-100 original men med bara BPU-trim så dödar du m3:an ännu hårdare. Och när det svänger ska vi ju inte gå in på för där har m3:an inte suck alls. Högerstyrt är bara jobbig första timmen men sen är det inga problem alls


283 Inlägg
2 mars 2010
Trådstartare
#27
camaro67 skrev:
32:an äter ju m3:or till frukost. De är så mycket råare. Skiljer 0.4 sekunder 0-100 original men med bara BPU-trim så dödar du m3:an ännu hårdare. Och när det svänger ska vi ju inte gå in på för där har m3:an inte suck alls. Högerstyrt är bara jobbig första timmen men sen är det inga problem alls

så den är så pass mkt bättre? vad menas med BPU-trim? högerstyrt stör mig inte alls! smile


283 Inlägg
2 mars 2010
Trådstartare
#28
om ni vet någon grym film på någon av bilarna så länka gärna den smile eller om ni har några bilder att visa upp. smile


"Unloaded"
1 557 Inlägg
2 mars 2010
#29
ralle_xtreme skrev:
camaro67 skrev:
32:an äter ju m3:or till frukost. De är så mycket råare. Skiljer 0.4 sekunder 0-100 original men med bara BPU-trim så dödar du m3:an ännu hårdare. Och när det svänger ska vi ju inte gå in på för där har m3:an inte suck alls. Högerstyrt är bara jobbig första timmen men sen är det inga problem alls

så den är så pass mkt bättre? vad menas med BPU-trim? högerstyrt stör mig inte alls! smile

Basic Performance Upgrade, att du typ "släpper lös" de rätt tyglade hästkrafterna i de japanska super-maskinerna, mer eller mindre. Typ i form av ett standard "Steg 3"-kit till en turbo-bil, plus ev. några till delar.

"When innovation meets passion!"

7 120 Inlägg
2 mars 2010
#30
BPU är i princip filter, avgas och ecu trim. Basic stuff för att få bort "spärrar" smile

Los geht's, Schumacher
1 510 Inlägg
2 mars 2010
#31
Ej så insatt i bilarna, men då jag läste "ny bil" så tänkte jag mig en från 2010.... men ser nu att båda är från tidig stenålder! Hade i så fall valt Japsen, då Tysken ser alltför tråkig ut.
Senast redigerat av FordRSC (2 mars 2010)

En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*
Intresserad av att besöka Chernobyl och Pripyat? Kika på länken nedan:
https://www.youtube.com/watch?v=KFwNEut9iyE

283 Inlägg
2 mars 2010
Trådstartare
#32
FordRSC skrev:
Ej så insatt i bilarna, men då jag läste "ny bil" så tänkte jag mig en från 2010.... men ser nu att båda är från tidig stenålder! Hade i så fall valt Japsen, då Tysken ser alltför tråkig ut.

jag skrev bmw e36 och skyline r32. svårt att gissa att dessa inte är från 2010. tongue  jag skulle inte kunna ha en ny ny bil. roligare med äldre!


283 Inlägg
2 mars 2010
Trådstartare
#33
känns som att r32an är bättre. men den är också dyrare om man vill ha en fin. smile


1 101 Inlägg
2 mars 2010
#34
BPU är förkortning på Basic Preformance Uppgrage just därför kallas de BPU tongue

Det omöjliga tar bara lite längre tid att utföra...
www.nogs.se
200a Projektet

283 Inlägg
2 mars 2010
Trådstartare
#35
hur är det med att lätta bilarna? någon som vet? finns det någon stor viktbov på någon av bilarna?


Los geht's, Schumacher
1 510 Inlägg
2 mars 2010
#36
ralle_xtreme skrev:
FordRSC skrev:
Ej så insatt i bilarna, men då jag läste "ny bil" så tänkte jag mig en från 2010.... men ser nu att båda är från tidig stenålder! Hade i så fall valt Japsen, då Tysken ser alltför tråkig ut.

jag skrev bmw e36 och skyline r32. svårt att gissa att dessa inte är från 2010. tongue  jag skulle inte kunna ha en ny ny bil. roligare med äldre!

Yepp, men har noll koll på vilken årsmpd en BMW e36 är, men nu vet ja tongue
Lycka till med ev köp cool

En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*
Intresserad av att besöka Chernobyl och Pripyat? Kika på länken nedan:
https://www.youtube.com/watch?v=KFwNEut9iyE

283 Inlägg
2 mars 2010
Trådstartare
#37
FordRSC skrev:
ralle_xtreme skrev:
FordRSC skrev:
Ej så insatt i bilarna, men då jag läste "ny bil" så tänkte jag mig en från 2010.... men ser nu att båda är från tidig stenålder! Hade i så fall valt Japsen, då Tysken ser alltför tråkig ut.

jag skrev bmw e36 och skyline r32. svårt att gissa att dessa inte är från 2010. tongue  jag skulle inte kunna ha en ny ny bil. roligare med äldre!

Yepp, men har noll koll på vilken årsmpd en BMW e36 är, men nu vet ja tongue
Lycka till med ev köp cool

Tack! smile


Allmänt envis
12 512 Inlägg
2 mars 2010
#38
camaro67 skrev:
32:an äter ju m3:or till frukost. De är så mycket råare. Skiljer 0.4 sekunder 0-100 original men med bara BPU-trim så dödar du m3:an ännu hårdare. Och när det svänger ska vi ju inte gå in på för där har m3:an inte suck alls. Högerstyrt är bara jobbig första timmen men sen är det inga problem alls

Rakt fram håller jag med dig, men inte när det svänger. Antingen det eller så är R32 grymt mycket bättre än vad R33 är, vilket jag tvivlar på. Har du ens kört M3 E36?

Skyline är rå (Vilket inte är enbart positivt, med rå menas också inredning i japansk plast av värsta sorten tex) och lite snabbare rakt fram, M3 bjuder på precision och är finstämd samt har betydligt bättre upplevd kvalitet. Upp till TS vilket denna föredrar...

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
2 mars 2010
#39
ekelund88 skrev:
Opelmadness skrev:
Jag skulle ta en R32 vilken dag som helst... Trots högerstyrningen.
En M3 ser man ju som sagt utanför vilken pizzeria som helst. (P-anställda) roll

ja iaf ser man preppade 316-318-320 med m emblem så oinvigda ska tro att de e en m3a smile

Ja precis... lol

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

309 Inlägg
2 mars 2010
#40
Här har du en m3:a som  är lite lätt preppad big_smile kolla in filmerna å lyssna tongue http://www.garaget.org/?car=59215

BMW följer inte utvecklingen dom leder den !
Projekttråd BMW E30


Sök