Aerodynamik skrev:
CarpeDiem skrev:
ralle_xtreme skrev:
är inte ute efter komfort
jag gillar racing!
Du får ju racing-känsla med en M3:a, inte sant?
//CarpeDiem
Vad är mer racing med M3 än GT-R? Lite för och nackdelar kan du ju gärna säga
Stolar(!), ratt (i vanliga fall en 3-ekrad sportratt och inte den på bild), växelspak (bakgrundsbelyst, enormt skön att greppa) instegslister, Instrumenthus. Går att fortsätta!
Minus för fula eftermarknadsmätare i A-stolpen som förstör intrycket, sen när är racing= 100 displayer, mätare, DVD i mittkonsol, superstereo, eftermarknadsratt som ser ut som ett rymdskepp, eftermarknads vxl.knopp enligt bild nedan osv. som man ofta (inte alltid) hittar i japs som ägarna påstår är racingbilar?
Nu skall vi se, ytterst mycket 90-tals Nissan känsla a´la Almera eller Primera. Vanliga släta stolar, samma (eller liknande) glatta plastiga instrumentbräda, orginalratt liknar Primera (i detta fall kommer ex från R33), samma spakar för blinkers, vindrutetorkare etc (Komplett med Happy meal-varning) Växelspaksknopp känns tagen från Primera P11 (ex. gäller R33)
Samma "2 nyanser av grått" tema som präglar japs från 90-talet. Så, tja vänder på frågan. Vart är en
orginal Skyline mer "racing" än en orginal M3?