bah skrev:
Djo skrev:
Muttley skrev:
Det vågar jag påstå att det inte stämmer. Utan att nämna märke och bil så kan jag säga att den taxi jag brukade från 2012 rasade efter 23 månader och ungefär 19500 mil. Pedantiskt skött gällande service och bilvård. Ytterligare 8 till av samma modell rasade på ungefär samma tid.
Man kan ha otur helt enkelt. (även om inte våra bilar var otur.)
En taxi är en annan sak hur många timmar går inte dom motorerna som inte tickar på mätaren egentligen.
Får jag gissa på något från vag koncernen om vi nu ska prata märke ?
Ja otur finns alltid men hade jag av otur fått bytt motor i en nyare bil hade jag inte nämnt det i en annons som privatperson faktiskt.
Men asså detta e ingen annons utan ”Vad är min bil värd?”
Inte ”HUR mycket vill du köpa min bil för?” Fattar inte varför jag har fått så många taskiga kommentarer , jag va bara nyfiken på vad andra tycker . Jag VET vad jag kan få för den av bilhandlare och det är 15-20.000kr mer än vad jag köpte den för så
fattar verkligen inte varför den skulle typ gå ner i värde för att motorn är bytt , skitsamma jag tar bort tråden nu för det ända folk vill är att försöka hacka på mig . Skaffa er ett liv istället ....
Det är väl just precis det är. Frågeställningen är "vad är min bil värd"....det i sin tur blir givetvis utifrån vad den som svarar tycker den är värd. Skulle du fråga mig vad en 850 är värd, skulle priset diffa ganska markant i förhållande till ex.vis Blocket (antar jag åtminstone)
Att vilja få ett svar utifrån Blocket, fast här, är ju bara en fråga om ren lathet, för, det är trots allt bara att göra en sökning på blocket för att se vad "alla andra" begär för "samma skit" (nej jag säger inte att din bil är skit, det är givetvis bara ett uttryck, och inte heller att du är lat).
Ett motorbyte innebär
för de flesta att det varit något av följande;
1) Dålig motorkonstruktion - en bil man ska hålla sig ifrån just pga det.
2) Dålig service av motorn - en bil många håller sig ifrån då; sköter man inte motorn, så är antagligen inte resten av bilen heller vidare väl omhändertagen.
Eller för all del, något helt annat eller en kombination.