3251
Sök

Bygga rör till Saab 9.3 2,0T - 98

42 Inlägg
3 mars 2010
Trådstartare
Nu var det dags att uppgradera sig till Sportavgassytem, då jag förstått att det är billigare att bygga ett eget system så tänkte jag pröva mig på det!
Men måste jag byta ut hela avgassystemet eller kan jag spara endel? Och varifrån kan jag börja riva och ersätta med sportsystemet?
Hade tänkt ett 3" Rör eller liknande!

Tacksam för svar!

1 422 Inlägg
3 mars 2010
Inte avancerad motorteknik menmen.

Är något gjort med bilen sedan innan eller vill du bara byta avgas? Vartifrån väljer du själv men catback är ju rätt vanligt, alltså från katten och bakåt annars kan du ta hela vägen med nya sportkattar hela vägen från dp, det blir dyrare men det tjänar du mer på också.

42 Inlägg
3 mars 2010
Trådstartare
cheffer skrev:
Inte avancerad motorteknik menmen.

Är något gjort med bilen sedan innan eller vill du bara byta avgas? Vartifrån väljer du själv men catback är ju rätt vanligt, alltså från katten och bakåt annars kan du ta hela vägen med nya sportkattar hela vägen från dp, det blir dyrare men det tjänar du mer på också.

Oops, sry!

Nej den är helt orginal! Vill bara byta avgassytem för att få lite mer ljud!
Så rent teoretiskt kan jag ta bort katen och slutet, sedan sätta dit sportkat och ljuddämpare osv smile?
Vad heter delarna som behövs :S?
Mvh

141 Inlägg
9 mars 2010
Skall också bygga eget system när den blir klar att hämtas, Undrar mest vart de bästa är att inhandla alla rör (svetsar själv), typ från biltema eller autoexperten m.m. Även vilket som blir enklast, att ta ner nuvarande avgas system och mäta därifrån eller med hjälp av en skiss?

Saab 900 -95 260hk T5, Saab 9-3 -00 185hk T7
Saab 9-3 -99 200hk T5 --Krockad & Inlöst--
Saab 9-3 -00 185hk T7 --Krockad & Inlöst--
Volvo 740 -90 116hk --såld--

42 Inlägg
9 mars 2010
Trådstartare
Precis så funderar jag också!
Biltema har bra kvalitét på sina avgasrör har jag hört!
Sedan borde det ju finnas skiss på nätet, men jag har inte hittat något iaf sad

141 Inlägg
9 mars 2010
Har också letat efter skisser som ett as men finner inget, förutom bilder på kompletta system, inte mkt att gå på. Vet heller inte hur många dämpare m.m. Har iaf en slutburk liggandes.

Ska iaf hinna kolla runt vart de är bästa att köpa rör, om de blir biltema, mekonomen eller autoexperten som ja kommer på nu.

Saab 900 -95 260hk T5, Saab 9-3 -00 185hk T7
Saab 9-3 -99 200hk T5 --Krockad & Inlöst--
Saab 9-3 -00 185hk T7 --Krockad & Inlöst--
Volvo 740 -90 116hk --såld--

Sök