Street B Corsa preppad med Ground Zero i samarbete med AI-Group och LW-Audio (Startar på sida 57)
Projektet fortsätter och det ska satsas ännu högre i Street B detta år. 159 dB är målet för detta år och tanken är att slåss om pallplats på EM. Det kommer att sitta 2st 10kw slutsteg och en riktigt fet 15" bas ifrån Ground... Visa mer
Måste dämpa bagageluckan, måste göra om dörrarna lite, skulle nog inte skada att ta golvet med. Men taket är fint dämpat åtminstone!
Hehe det är bara att börja pilla lite då. Dörrarna och bagagelucka är fan skönast att få klart då det får bort mest skrammelljud oftast.
Tänkte jag skulle ta tag i dörrarna nu snart en dag. Riva ner alla panelerna, rengöra riktigt ordentligt och göra det klart, och passa på att fästa kablar ordentligt så dom inte rasslar. Sen får jag väl ta bagageluckan med när jag orkar.
Måste dämpa bagageluckan, måste göra om dörrarna lite, skulle nog inte skada att ta golvet med. Men taket är fint dämpat åtminstone!
Hehe det är bara att börja pilla lite då. Dörrarna och bagagelucka är fan skönast att få klart då det får bort mest skrammelljud oftast.
Tänkte jag skulle ta tag i dörrarna nu snart en dag. Riva ner alla panelerna, rengöra riktigt ordentligt och göra det klart, och passa på att fästa kablar ordentligt så dom inte rasslar. Sen får jag väl ta bagageluckan med när jag orkar.
Låter bra det! Lycka till med dämpningen och hoppas det ger resultat.
Låter bra det! Lycka till med dämpningen och hoppas det ger resultat.
Ska se vad som händer med mer kontrollerad effekt. Tror inte jag får samma reaktion som tidigare test men med lite tur så blir det 151+ lagom till lördag.
Då man får använda hur stora steg man vill bara man inte plockar ut mer än 2000wrms i Norge så kommer jag att låna in ett DC 5.0k till lördag troligtvis.
Då man får använda hur stora steg man vill bara man inte plockar ut mer än 2000wrms i Norge så kommer jag att låna in ett DC 5.0k till lördag troligtvis.
Är det olika regler i olika nordiska länder? Är inte de jävligt dumt?
Är det olika regler i olika nordiska länder? Är inte de jävligt dumt?
Om jag förstog Hans-Emil Huse rätt så får man ha stora steg internationellt men vi i Sverige vill bibehålla Street Stock som den klass som alla kan vara med i utan att det ska behöva kosta 25-30000kr för att kunna vara med och slåss på tävlingarna.
Vi hade en liten diskussion några av oss och alla verkar vara rätt så överens att i Sverige så kör vi med steg som är specad MAX 2000wrms på pappret.
Ska man iväg på EM eller ut i andra länder och slåss så får man väl välja om man ska lägga ut några lappar på ett stort steg också.
aha där ser man. johans steg eller?
Db drag SS NoWall
154,7 db @ 49hz 2013
158,5 db @ 62hz 2014
2015 här kommer vi!
aha där ser man. johans steg eller?
Japp det blir Johans.
okok hoppas på fina resultat då
Db drag SS NoWall
154,7 db @ 49hz 2013
158,5 db @ 62hz 2014
2015 här kommer vi!
Får hoppas på det! Man skulle ha haft samma skillnad som mellan mitt och Sannys steg förut då hade man kunnat snudda 152 strecket under 2000wrms i dagsläget.
Då var helgen över och det blev en lyckad tripp till Oslo kan man säga.
Det blev ett nytt fint resultat i Street Stock på 151,8 i kvalet och 151,6 i finalen. I Bassrace gick allt som en dans och det behövdes inga kanonrundor för att ta hem det.
Tack till alla som var med som resesällskap och till alla som var och tävlade! Det var kul att få träffa lite nytt folk och se lite nya byggen av alla möjliga slag.
Det blir nog fler resor till Norge för att tävla lite känns det som.
Corsan redo för att låta illa.
5 av 6 första platser för "Team Sweden" i Oslo
Fått med mig lite tips och råd hem nu så det blir att ge sig på diverse saker nu framöver då det blir uppehåll i några veckor nu. Kanske smiter iväg till Norge igen den 29 Juni och poppar lite.