3298
Sök

Vart kan man köpa stålomspunnen slang billigt? för olja o bensin

695 Inlägg
22 mars 2010
Trådstartare
#21
KHRacing skrev:
snygg_mange skrev:
bumpe skrev:
Biltemas slang är omspunnen med ALUMINIUM och inte rostfritt. Sen är innerslangen inte av plast/teflon utan är gjord av vanligt gummi!
Visst, den ser ju trevlig ut att titta på men är inte ett dugg bättre än vanlig gummislang. Höljet tål ingen innan det trasar upp sig sad

okej men vet du om dom tål olja o tryck? tänkte ha till olje matningen på turbon

Du hade alltså tänkt sätta en slangklämma som håller en oljetrycksslang?

Snälla, lägg lite pengar på det med pressade slangar så slipper vi läsa om dig i tidningen om en ungkille som brann inne i sin bil pga snålhet "

nja men orginal sitter de ju med slangklämmor. hur högt tryck blir de ungefär i trycksidan till olje matningen på turbon?

No Guts - No Glory
- projekt SAAB 900og 500hk banbil http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 38&p=1
Världens bästa sida! www.slosurf.nu

695 Inlägg
22 mars 2010
Trådstartare
#22
här e en länk på projektet om nån blivit nyfiken:) http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 38&p=1

När ja skriver billigt menar ja ju inte att ja vill ha skit:P men funkar de billigaste alternativet så tar ja ju de. har en kille som pressar slangar åt mig för ca 50kr/m + kopplingar. men han har inget stålomspunnet. och enda anledningen till att ja vill ha stålomspunnet är att de ser fräschare ut.

No Guts - No Glory
- projekt SAAB 900og 500hk banbil http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 38&p=1
Världens bästa sida! www.slosurf.nu

Pan
22 mars 2010
#23
Var nere på Hyrdoscand med polaren. Han ville ha pressade slangar till turbo men det ville dom inte göra! Sa att det var risk att pressningen släpper när den sitter på en varm turbo. Slangen skulle kunna expandera och då kunde pressningen bli kass. Har ju sett skit många som köra pressade slangar dit! Någon som haft problem med att pressningen släpper?

mvh

195 Inlägg
12 januari 2011
#24
undrar samma sak som föregående skrivare.


1 072 Inlägg
12 januari 2011
#25
En korrekt pressad slang släpper inte, i regel smäller slangen innan en koppling lossnar.


1 072 Inlägg
12 januari 2011
#26
Man kan inte avgöra ett pris när storleken/läng på slangar och kopplingar inte framgår.
Senast redigerat av sik (12 januari 2011)


Random Hero
4 047 Inlägg
3 januari 2013
#27
Av mig, jag har ca 400m sammanlagt av slang för AN6 och AN10 kopplingar, slangen är av industrikvalité. kom över den när en slangfirma i trakten la ner wink

Dog food lid. Backwards

Foto/Bilnörd
1 541 Inlägg
3 januari 2013
#28
Tror jag prösa runt 300kr på hydroscand för en stålomspunnen Teflonslang godkänd för arbetstryck på 200bar och godkänd för bensin/olja Med pressade kopplingar + NPT8 adater i ena enden för underlätta montering + banjobult.


Tycker det var rätt bra pris för att veta att slangen inte kommer läcka och bilen börjar brinna.


I övrigt om man ska tävla på bana med mera så är det totalt förbjudet med nått annat än pressade kopplingar på olja och bensin.

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712

Putsar Cosworth
195 Inlägg
3 januari 2013
#29
myran skrev:
Tror jag prösa runt 300kr på hydroscand för en stålomspunnen Teflonslang godkänd för arbetstryck på 200bar och godkänd för bensin/olja Med pressade kopplingar + NPT8 adater i ena enden för underlätta montering + banjobult.


Tycker det var rätt bra pris för att veta att slangen inte kommer läcka och bilen börjar brinna.


I övrigt om man ska tävla på bana med mera så är det totalt förbjudet med nått annat än pressade kopplingar på olja och bensin.

Du har helt rätt, Hydroscan får alltid fixa mina slangar. Finns annat man kan snåla in på om man vill spara pengar.

Audi hatare.


Sök