3022
Sök

Hur lägger man in Turbo på en Bmw E30 318i?

4 Inlägg
22 mars 2010
Trådstartare
Hej alla skulle behöva hjälp med att lägga in en turbo på min 318i ifall någon har tid att förklara hade uppskattat det.. Hur man kopplar den, vad man ska göra så man inte förstör motorn  och få ut lite hästar på skönheten Mvh

peugeot 306

Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
22 mars 2010
Sök för det första, för det andra gör en tråd när du faktiskt vet vad en motor innehåller och hur den fungerar
Senast redigerat av The_Mechanic (22 mars 2010)

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

35 Inlägg
22 mars 2010
LÄGGER in?? inte sätter dit eller installerar då?? plugga svenska innan så går de nog lättare!!!!! å du de heter INTE " Nya däck i bak" utan NYA DÄCK BAK

543 Inlägg
22 mars 2010
Inte för att låta negativ men om du måste fråga om hur man gör så kanske du borde överväga att lämna bort bilen och få någon att göra det åt dig.
Det är inte bara turbo, du måste dit med en intercooler, större spridare, bränseltrycksregulator, troligen annan sopppa pump, annat grenrör, ny mappningsbar databox.. så det är inte så enkelt att hänga på en turbo..
Vill du verkligen ha en turbo-bil så kanske du borde byta bil, problemet med en 318 är att det inte går att besikta den med en turbo, då måste du mer eller mindre återställa bilen varje inför besiktningen...

Trött och bitter?? javisst!

2 Inlägg
22 mars 2010
massse skrev:
LÄGGER in?? inte sätter dit eller installerar då?? plugga svenska innan så går de nog lättare!!!!! å du de heter INTE " Nya däck i bak" utan NYA DÄCK BAK

Du var ju inte så mycket bättre du heller...
Om man väl ska skälla ut någon ska man väll ändå stava det rätt själv?.. Man säger väl ändå NYA BAKDÄCK!!! Kanske du som ska ta dom där extra svenska lektionerna?.
Blir så jävla less på folk som uttrycker sig utan att veta vad som själv säger!
Senast redigerat av bubblaan (22 mars 2010)

2 337 Inlägg
22 mars 2010
Jag brukar uppmuntra folk att fullfölja sina planer, men i det här fallet: Lämna bort bilen och betala för turbokonvertering om du prompt ska göra det, men jag rekommenderar att sälja kärran och köpa en riktig turbobil så slipper du en massa bekymmer och kommer väldigt mycket billigare undan. Det kan omöjligt vara värt pengarna att trycka dit en stressfläkt på en gammal 318.

2 337 Inlägg
22 mars 2010
bubblaan skrev:
massse skrev:

Om man väl ska skälla ut någon ska man väll ändå stava det rätt själv?.. man säger väll ändå NYA BAKDÄCK!!! kanske du som ska ta dom där extra svenska lektionerna?
blir så jävla less på folk som uttrycker sig utan att veta vad som själv säger!

Man kan lika gärna säga "nya däck bak" som "nya bakdäck". Väl stavas med ett (1) l, nya meningar har stor begynnelsebokstav (versal) och frågetecken följs aldrig av punkter. Plus lite annat. Gör om, gör rätt. Nu ska jag sova!
Senast redigerat av Sarge (22 mars 2010)

2 Inlägg
22 mars 2010
Ah nu hade ju jag och mina kompisar något att skratta åt iaf big_smile

God natt! smile

283 Inlägg
22 mars 2010
tummen upp (Y) big_smile

245 Inlägg
23 mars 2010
jag älskar klassen på garagets forum tonguetonguetongue De flesta trådarna handlar om nåt helt annat efter tre inlägg eller så är det riktiga klippor som startar trådarna cool

S.v.r

1 697 Inlägg
63 Inlägg
23 mars 2010
bubblaan skrev:
massse skrev:

Om man väl ska skälla ut någon ska man väll ändå stava det rätt själv?.. Man säger väl ändå NYA BAKDÄCK!!! Kanske du som ska ta dom där extra svenska lektionerna?.
Blir så jävla less på folk som uttrycker sig utan att veta vad som själv säger!

Håller med helt o hållet!

245 Inlägg
23 mars 2010
Juvakka skrev:
http://www.youtube.com/watch?v=vFwdmrEqFkM

konsten att slänga på en turbo big_smilebig_smilelollol

Den borde ligga klistrad här på g.org big_smile

S.v.r

77 Inlägg
23 mars 2010
Bygg ett adaptergrenrör samt leta rätt på en Saab 95 Aero turbo tex, köp nån lämplig kina ic dom är billiga och duger fint, fixa tryckrör och dump om inte turbon har inbyggd dump.

Prata med Fekzen på PPF forumet så får du hjälp med chip till boxen samt lämpliga spridare (går säkert fint att ta från nån Saab turbo)

Sen får du fixa oljeretur i block eller tråg, oljeslang till turbon från oljetryckssensorn med T-kors eller likn.
Gärna ett custom 2.5" avgas också föresten, samt ev starkare koppling (leta rätt på en beggad 325 koppling tex)

Ladda 0.5 eller nåt så får du ut 170hk kanske och det bör hålla.

Ev får du byta soppapump till en 325 eller wlabro, bosch mfl men BTR kan du nog ha original. (beror på de nya spridarnas grundtryck)

4 Inlägg
26 mars 2010
Trådstartare
Grabbar fan vad ni är petiga med min stavning haha tack för era svar;)

peugeot 306

5 Inlägg
14 april 2010
tummen upp för nisse_jarnet, alla ni andra har ni inte nått vettigt att skriva så skit i det hellre.wink

Sök