Tjena!
Sitter här med det nytagna körkortet i handen och är självklart sugen efter en egen bil.
Har kollat runt på Internet och här på garaget, på olika trådar hit och dit, och jag tyckte att det var enklast att starta en helt ny tråd.
Bilar jag är intresserade av är bilar som är "billiga" att försäkra etc. utgifter, samt svenska bilar såsom Spyker-SAAB och Volvo.
Bakhjuls drift och en fet motor struntar jag fullständigt i, jag vill ha en bil som är snygg på insidan och som håller ihop.
Exempel på bilar som jag menar är:
- Saab 9000, 9-3, 9-5 (Snygga utanpå och snygga inuti)
- Volvo 850, 940, S70, S40
- Audi A3 (Svindyra jag vet...), A4
- Mercedes C180 etc, (Fräscha bilar som man gärna syns i)
Har ingen större aning om dessa bilar ovan "håller ihop" men har hört gott om dem. Hellre turbo än bensinslukade motor.
Jag har även sett andra bilar som kanske inte riktigt lämpar sig som första bil, men är fortfarande intresserad av vad dem har att erbjuda.
Bilar såsom:
- Audi A6 (har kedja som rem? Kostar lika mycket som bilen att byta... Men dem med Boose system är värda att titta på.)
- Alfa romeo 156 (Har hört att motorn är kass, twinspark, men dem är dö läckra inuti)
- BMW coupé (Kan endast tala svenska...
Men seriöst så skulle det vara kul med en fin original BMW)
- Fiat Coupe (Har inte porsche designat inredningen? Snyggaste inredningen för 25k...)
- Mitsubishi Galant
- Honda prelude -93 (råball instrumentpanel som antagligen inte lyser så bra efter 15 år...)
Övrigt kan jag säga att jag inte är ute efter en liten bil, såsom golf eller civic, pga. behöver rymliga passagerar säten.
Bor i Stockholmstrakten så kommer ej åka till skåne för att titta på en bil...
/Brinken 19 Bast