2912
Sök

Någon som har provat raveland slusteg?

BAAAS SKADAD!! =)
190 Inlägg
28 mars 2010
Trådstartare
Hittat ett lite udda märke med fin spec.
Tänkte kanske testa ett sådant till mina två mds FZR.. 12"

http://shop.conrad.se/websale7/?shopid= … 2%2Fmd5%7D

NU undrar jag om någon har testat raveland modellerna?

956 Inlägg
28 mars 2010
2fast4U skrev:
Hittat ett lite udda märke med fin spec.
Tänkte kanske testa ett sådant till mina två mds FZR.. 12"

http://shop.conrad.se/websale7/?shopid= … 2%2Fmd5%7D

NU undrar jag om någon har testat raveland modellerna?

Har inte testat men kan med 100% säkerhet säga att detta inte är något vidare steg. Det är ett sk
kina-steg och jag tror inte att uppgifterna stämmer alls.

Sen funkar inte det steget något vidare till dina basar heler då du kan koppla i 2 och 8 ohm och inte i i 4 som det steget funkar bäst i.

Så mitt tips är att kolla på ett annat steg.

hur kan man jämnföra en volvo 740 mned en sierra helt olika bilar. de är som att jämnföra en katt och ett lejon i styrka ju:S
//snoddas

BAAAS SKADAD!! =)
190 Inlägg
28 mars 2010
Trådstartare
Jaja det står att steget att steget är stabilt ner till 2ohm men kanske ska kolla vidare...

Funderade lite på mutant mono med 400wrms innan men när jag såg detta funderade jag lite..

1 468 Inlägg
28 mars 2010
2fast4U skrev:
Jaja det står att steget att steget är stabilt ner till 2ohm men kanske ska kolla vidare...

Funderade lite på mutant mono med 400wrms innan men när jag såg detta funderade jag lite..

det där steget håller inga 2x1000w. det e nog itne ens 1000w totalt i steget utan lite mer mot kanske 2x50watt skulle ja tippa på.

Mvh

956 Inlägg
28 mars 2010
2fast4U skrev:

Jo det är det, men inte när det är bryggkopplat. Då blir det bara stabilt i 4ohm.

Så det du ska kolla efter är antingen ett monosteg som levererar bra med effekt i 2ohm eller kan du kika på ett 4-kanals som klarar i 2 ohm.

hur kan man jämnföra en volvo 740 mned en sierra helt olika bilar. de är som att jämnföra en katt och ett lejon i styrka ju:S
//snoddas

BAAAS SKADAD!! =)
190 Inlägg
28 mars 2010
Trådstartare
Driver basarna idag med ett jensen steg 4kanals på 600w max det dunkar bra men jag vill ha värre big_smile

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
28 mars 2010
För några år sedan hade en kompis ett 4-kanals Raveland steg till sina 4 6x9or i hatthyllan, funka till dom iaf men inget direkt effektmonster, så om du vill ha bättre ljud än nu så får du nog gå upp lite i prisklass. wink

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

1 468 Inlägg
28 mars 2010
2fast4U skrev:
Driver basarna idag med ett jensen steg 4kanals på 600w max det dunkar bra men jag vill ha värre big_smile

behåll det steget du har tycker jag. du kommer annars få en djup besvikelse om du e ute efter mer kraft än det du redan har. det e vad jag tycker iaf

BAAAS SKADAD!! =)
190 Inlägg
28 mars 2010
Trådstartare
Jo men hur är det med mono mutant steget på 400wrms? Är det inte bättre än jensen steget tror ni? Jensen är kanske mer kvalitetssteg? Har haft det steget i 4-5år nu och har inte haft mycket problem med det trots att jag har "misshandlat" det lite grann i början. Hade det löst i bagaget så det åkte rundor och där har varit packning och skit ovanpå det så det är ett under att det fungerar överhuvud taget.

Sök