Turboconvertera b21a

volvo244-83
28 mars 2010 · 135 Inlägg

hej jag har en b21a och tänkte om jag ska fixa en turbo från en b21et eller b21at.
så min fråga är, behöver jag byta ut mitt el system i bilen? eller räcker det bara att montera turbo och koppla ihop allt så fungerar det utan nå styr boxar eller vad man ska kalla det??

alexbenhard Hemlig Agent
28 mars 2010 · 1 115 Inlägg

Köp en R-sport turbosats så kan du regga om bilen med B21AT.
Behövs inga boxar eller något då.

MVH. Alex

turboforssen Telge Drifting Team
28 mars 2010 · 5 398 Inlägg

sök på trycksätta strombergare  på google.se så hittar du nog lite info smile

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/
Volvo 960 (1991)
Volvo v70 (1997)
volvo244-83
28 mars 2010 · 135 Inlägg

jo R-sport turbosats skulle ju inte vara fel men det är ju synd att man inte har pengarna.
men det måste går lita bra att plocka bort grejer från tex b21at? från skroten eller liknande?

Amazon_123GT Driifter;)
28 mars 2010 · 1 630 Inlägg

o hur ofta hittar du en at på skroten? trycksätt strombergarn.. men du kommer ju inte kunna bes me det iaf

Trimma för att köra fort? NÄ, Brett;)
volvo244-83
28 mars 2010 · 135 Inlägg

okey men jag känner en som har en turbo förgasare skulle det gå att besikta med en sån?

volvo244-83
28 mars 2010 · 135 Inlägg

men hur ska jag göra då för att det ska gå igenom besiktningen??

NITROUS f.d. BMW-missbrukare
28 mars 2010 · 3 180 Inlägg

fixa en r-sportturbosats ELLER köp en komplett 230FK turbomotor med boxar, katt och låda och hela köret och regbesikta.

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.
BMW 323Ci (1997)
Audi 80 (1992)
Amazon_123GT Driifter;)
28 mars 2010 · 1 630 Inlägg

de går inte för din bill är nyare än 75.. de går om du tar en b230 fk typ med all el o sprut o katt o allt som hör till o så behöver du ha 1031 bakaxel o ventilerade skivor fram för att komma igenom en reg bes

Trimma för att köra fort? NÄ, Brett;)
volvo244-83
28 mars 2010 · 135 Inlägg

NITROUS skrev:
fixa en r-sportturbosats ELLER köp en komplett 230FK turbomotor med boxar, katt och låda och hela köret och regbesikta.

jo men då ska man hitta allt det och ha råd med det:(

NITROUS f.d. BMW-missbrukare
28 mars 2010 · 3 180 Inlägg

volvo244-83 skrev:

NITROUS skrev:
fixa en r-sportturbosats ELLER köp en komplett 230FK turbomotor med boxar, katt och låda och hela köret och regbesikta.

jo men då ska man hitta allt det och ha råd med det:(

i annat fall är det kört

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.
Audi 80 (1992)
BMW 323Ci (1997)
volvo244-83
28 mars 2010 · 135 Inlägg

Amazon_123GT skrev:
de går inte för din bill är nyare än 75.. de går om du tar en b230 fk typ med all el o sprut o katt o allt som hör till o så behöver du ha 1031 bakaxel o ventilerade skivor fram för att komma igenom en reg bes

okey:( men läste nån stans att min bil att om den tex är under 160hk så behövs inte nått göras åt bakaxel och bromsar.
för det är ju en liten turbo som ska i bilen

Sharky
28 mars 2010 · 10 287 Inlägg

Se inlägg #2....

(Det måste alltså vara en godkänd sats - annars får man chansa)

Bara ett råd och inget ont om dig personligen: Detta är något som  kanske en av tio genomför. Rådet är alltid att köpa en bil med turbo i orginal. Att man kan läsa om "många" som har genomfört det på Garaget är bara naturligt eftersom det finns många här som är rejält intresserade, har verkstadsresurser och som är rejält duktiga.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
Sharky
28 mars 2010 · 10 287 Inlägg

Se den klistrade tråden om motorbyten.

volvo244-83 skrev:
okey:( men läste nån stans att min bil att om den tex är under 160hk så behövs inte nått göras åt bakaxel och bromsar.
för det är ju en liten turbo som ska i bilen

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
volvo244-83
28 mars 2010 · 135 Inlägg

Sharky skrev:
Se inlägg #2....

(Det måste alltså vara en godkänd sats - annars får man chansa)

Bara ett råd och inget ont om dig personligen: Detta är något som  kanske en av tio genomför. Rådet är alltid att köpa en bil med turbo i orginal. Att man kan läsa om "många" som har genomfört det på Garaget är bara naturligt eftersom det finns många här som är rejält intresserade, har verkstadsresurser och som är rejält duktiga.

/Göran

okey men jag får kolla med besiktningen  men jag har till gång till verkstad och verktyg och 2 mekaniker om det skulle behövas.
men man vill ju inte göra allt i onödan och så går den inte igenom hmm

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang