3048
Sök

Koppling v70 t5 -97

47 Inlägg
29 mars 2010
Trådstartare
någon som vet varför kopplingen slirar när man gasar ur bilen på 3 4 5 vid 3 tusen varv men kan gasa ut fullt på 2an utan att den slirar, ja har precis bytt koppling och olja i lådan

211 Inlägg
29 mars 2010
Har du bytt precis nyss så kan det vara så att kopplingen slirar pga att den är ny, men tycker väl kanske att den borde slira på 2an med då. Kopplingen blev riktigt centrerad osv när du bytte, om det nu var du som bytte?
Senast redigerat av baloo83 (29 mars 2010)

47 Inlägg
29 mars 2010
Trådstartare
ja jag gjode de själv o kopplingen kan ju bara sitta på ett sett annars får man ju inte på lådan men de kanske kan ha med oljan i lådan o göra

211 Inlägg
29 mars 2010
tycker inte oljan borde göra så den slirar. Vill mer ha det till att du kanske inte får i växlarna riktigt så dom släpper och slirar när det blir för mycket drag. Känns det som växlarna sitter som dom ska när du kör och växlar, nån skillnad på hur kopplingen känns mot tidigare lösare/hårdare? Va det en ny eller begangnad koppling som sattes på?

47 Inlägg
29 mars 2010
Trådstartare
vxlarna är som dom ska de satt en race koppling på innan så köpte jag en ny r koppling på meckonomen

211 Inlägg
29 mars 2010
Kopplingen slirade en del i början för mig med när jag satte in ny koppling men har för mig att det mest var på 2 och 3an vid hårt gaspådrag men det va ett tag sedan är inte säker. får nog se om nån mer insatt kan svara på vad det är för nått lurt.

47 Inlägg
29 mars 2010
Trådstartare
okej ja de är ju lite skumt att den inte slirar på tvåan

Sök