3412
Sök

Låter du din sambo/flickvän/pojkvän köra din lekbil?

181 Inlägg
31 mars 2010
#41
Min sambo har kört min, hon får dock alldrig köra med laddtryck wink

812 Inlägg
31 mars 2010
#42
Janken skrev:
aakesson skrev:
Inte min tjej direkt men jag lånade ut min förre Porche 996 till min syrra en vecka efter hon hade fått körkort. Hon fick låna den ett antal gånger innan jag sålde den. Det finns något som heter försäkring...
Fränt, så man får plocka ut nya människor också på försäkringen? Va ligger självrisken på låt oss säga en 20 årig puma?...
vilket är bäst att hon köper en egen bil för 5000kr eller att hon lånar min bil vid en eventuell krock
(hon körde aldrig som en idiot som vissa killar i den åldren kan göra)
Senast redigerat av aakesson (31 mars 2010)


Driver
2 111 Inlägg
31 mars 2010
#43
Elda skrev:
Janken skrev:
aakesson skrev:
Inte min tjej direkt men jag lånade ut min förre Porche 996 till min syrra en vecka efter hon hade fått körkort. Hon fick låna den ett antal gånger innan jag sålde den. Det finns något som heter försäkring...
Fränt, så man får plocka ut nya människor också på försäkringen? Va ligger självrisken på låt oss säga en 20 årig puma?...
vet inte riktigt vilka skitförsäkringar ni har, men med länsförsäkringar så betalar jag inte mkt pengar och jag och vemsom får köra. sen att jag inte har helförsäkring på min bil är ju en annan 5a då det inte är värt att försäkra en bil för 100% av värdet per år när den ändå blir inlöst vid krock. Därför låter jag inte någon som inte kan laga/betala för alla reparationer som kan uppstå vid en krock.
Vad snackar du om? Jag syftade på "puma" läs het brud/kärring. Svårt att plocka ut en ny syrra/flickvän/whatever på en försäkring...!!

Inte ens om du kraschar i en saab ... wink

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

Maskinförare
287 Inlägg
31 mars 2010
#44
finns bara en person som jag lämnar ut mina bilar till och det är just till tjejen min, för hon vet hur man ska köra låga bilar. farsan flyttade en av mina bilar ca 10 meter slutade med en trasig front spoiler.


1 653 Inlägg
31 mars 2010
Trådstartare
#45
oj jäklar va många svar heh big_smile

missförstå mig rätt, självklart vill jag ju låta min älskling köra skylinen, men det är grejen med att hon inte har speciellt mycket vana vid ratten ännu, jag vill att hon ska beta av ett antal mil innan hon sätter sig bakom ratten på skylinen, den är ju ändå lite speciell eftersom den är högerstyrd.

hon e fortfarande lite sur på mig då hon tror jag värderar bilen mer än henne, men så är självklart inte fallet, men jag är rädd om både henne och bilen smile
Senast redigerat av Thullen (31 mars 2010)

Nissan R32 Skyline
Projekttråd: Thullen - Skyline R32 GTS-T

17 Inlägg
31 mars 2010
#46
Alltså om det är en bil du lagt ner en massa tid på då äre ju som en bit av ditt liv, en del av dig själv! Jag Lånade ut en bil till en kompis förut som jag ångrar väldigt djupt! för den bilen hade jag lagt ner mycket tid på och betyder mycket för mig!  kompisen körde på något så hela fronten var skev, syntes ganska väl! helldre att man inte ångrar sig än att man ångrar sig! Din flickvänn måste acceptera det!
jämförelse.. det är fan som att fråga din tjej om du får låna hennes kompis och sätta på henne.. de är i princip samma sak!

fullt ös medvetslös, gasa tills de rasa! // Vargen

Driver
2 111 Inlägg
31 mars 2010
#47
aakesson skrev:
Janken skrev:
aakesson skrev:
Inte min tjej direkt men jag lånade ut min förre Porche 996 till min syrra en vecka efter hon hade fått körkort. Hon fick låna den ett antal gånger innan jag sålde den. Det finns något som heter försäkring...
Fränt, så man får plocka ut nya människor också på försäkringen? Va ligger självrisken på låt oss säga en 20 årig puma?...
vilket är bäst att hon köper en egen bil för 5000kr eller att hon lånar min bil vid en eventuell krock
(hon körde aldrig som en idiot som vissa killar i den åldren kan göra)
Lät som att de va skitsamma om hon kraschade, det var det jag hakade upp mig på. Klart det är säkrare (om man som sagt kör normalt) i en dyrare "rejälare" bil, inget snack om den saken.

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

812 Inlägg
31 mars 2010
#48
kunde kanske skrivit det på ett annat sätt


97 Inlägg
31 mars 2010
#49
camaro67 skrev:
joelimmo skrev:
skyttman skrev:
Då kommer jag och testar camaron snart då wink
+1 big_smile
Ingen omöjlighet big_smile
Låter kalas ju smile men ser inte helt färdig ut:P

24 Inlägg
31 mars 2010
#50
nej jag skulle inte låta min sambo köra min bil hon får skaffa sig nått eget o leka sönder ^^ man kan ju inte dela på allt hehe


Forummoderator
10 576 Inlägg
31 mars 2010
#51
Thullen skrev:
Hon är såklart förbannad på mig pga den inställningen, men vafaan, det är inte "bara en bil" för mig vilket alla andra verkar se det som.

Är jag ensam om denna uppfattning, låter ni eran sambo/flickvän/pojkvän köra era leksaker?
Jo, men det är ju i grund och botten av omtanke som du inte lånar ut bilen. Du vill inte att hon skall vara skyldig till att ruinera ditt "livsverk"

bara en sådan sak som att hon skulle köpa EN ny fälg med däck á 4000kr om hon kört på en kant...   Det finns ju inte, utan "det är ju bara en repa och en punktering"

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
31 mars 2010
#52
Jag ser helst att ingen annan kör mina bilar. Men ibland hamnar man i sitaioner där det är svårt att säga nej. Exmpelvis har min mor fått köra E30 turbo till ica maxi och handla.
Senast redigerat av OverBoosted (31 mars 2010)


Bmw osv..

Teddan
2 495 Inlägg
31 mars 2010
#53
Jag har ingen flickvän, men min kk får köra min lambo big_smile

På den tiden jag hade flickvän fick hon köra alla mina bilar , hon tyckte dock att evon var lite svårhanterad när laddet låg på 2,6bar :p

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

719 Inlägg
31 mars 2010
#54
Ja, min tjej brukar låna evon.

Eigenbrötler
1 237 Inlägg
31 mars 2010
#55
Ja, om hon vill så visst, sist hon körde 'sconan så uppmanade jag henne att ge på lite och inte köra som en kärring tongue så då ökade hon på till 90+ på 70 grusväg smile så ska de köras.
Senast redigerat av SoL (31 mars 2010)


5 111 Inlägg
31 mars 2010
#56
jonnielahti skrev:
tjejer är med i färre olyckor än killar!
så jag skulle svara ja!
Jag skulle kolla mer till den enskilda människan än till statistik jag. neutral


5 111 Inlägg
31 mars 2010
#57
Elda skrev:
Janken skrev:
Elda skrev:

vet inte riktigt vilka skitförsäkringar ni har, men med länsförsäkringar så betalar jag inte mkt pengar och jag och vemsom får köra. sen att jag inte har helförsäkring på min bil är ju en annan 5a då det inte är värt att försäkra en bil för 100% av värdet per år när den ändå blir inlöst vid krock. Därför låter jag inte någon som inte kan laga/betala för alla reparationer som kan uppstå vid en krock.
Vad snackar du om? Jag syftade på "puma" läs het brud/kärring. Svårt att plocka ut en ny syrra/flickvän/whatever på en försäkring...!!

Inte ens om du kraschar i en saab ... wink
Fan asså.. jag e la lite väl bilskadad om när jag läser 20 årig puma tänker på Ford puma roll
Näää, hade du varit bilskadad på riktigt hade du vetat att det inte fanns någon Ford Puma 1990... lol


1 184 Inlägg
31 mars 2010
#58
jonnielahti skrev:
Volvo544special65 skrev:
jonnielahti skrev:
tjejer är med i färre olyckor än killar!
så jag skulle svara ja!
Jag skulle kolla mer till den enskilda människan än till statistik jag. neutral
finns tjejer som är mkt skickliga på att köra bil wink
Inget som sagt ngt annat heller. Men om jag skulle låna ut min tvåtakare till tex min flickvän, mamma eller svärmor skulle jag nog inte få tillbaka bilen i samma skick som när den lånades ut. Manuell rattväxel, trummor fram och bak + att man ständigt måste ha koll på tempmätaren. Tror inte ens de kan få i backväxeln!!!!


1 207 Inlägg
31 mars 2010
#59
Nu har jag inte haft någon märkvärdig bil men när jag hade saaben (ca:240hk) så insisterade jag mina dåvarande att testa köra och gasa på ordentligt, bara för att de förhoppningsvis skulle få lite förståelse för mitt bilintresse.

Foto/Bilnörd
1 541 Inlägg
31 mars 2010
#60
Min dam har nyligen tagit körkort. har förmodligen inte ens 500mil bakom ratten själv.

Då har det känts lite olämpligt att köra en ~300hk skyline med sinter lamell som jag inte har lust att byta. men visst har hon fått prova.

Nuvarande leksaken är ingen konst o köra.. men den har inte inte velat köra än.. men kan bero på dåliga tillfällen smile

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712


Sök