det kan ju finnas hög på steget åxå.. då är det ju riktigt enkelt annars finns det ju kablar som omvandlar som sagt.. sånna kablar man använder då man ska ha ljudet på tv´n från datorn eller dyl
Det finns mje veteligt inga ljudkort med högnivå så det är bara o koppla in datorn... Har kopplat datiorn till vanlig AUX på hemstereon från hörlursuttaget..
Det finns mje veteligt inga ljudkort med högnivå så det är bara o koppla in datorn... Har kopplat datiorn till vanlig AUX på hemstereon från hörlursuttaget..
Inte den typen av högnivå som en förstärkare har. Hörlurar brukar ha en impedans på drygt 30 Ohm om jag inte minns fel. En högnivåsignal från en förstärkare är anpassad för 8 Ohm eller lägre.
Det finns säkert någon typ av definition på låg resp högnivå men jag vet inte vad den definitionen är iaf.
jodå. Hörlursuttaget på datorn är högnivå.
Det står iaf line ut, (signal ut) och som Drönirettab skrev så har hörlurar 18_64 ohm vanligtvis, koppla in en 8 lr 4 ohm såmärker du att det inte är nån högnivå, för jag provade det i min ungdom och det var inte bra alls...