3877
Sök

Vad kallas signalen från datorn, mp3 etc...

286 Inlägg
5 juni 2006
Trådstartare
Vad kallas ljudsignalen som man får från ljudkortet, är det lågnivå?

Såg en kille som skulle koppla datorn direkt in i steget, funkar det eller förstörs nånting ifall de inte skulle vara lågnivå?

Ålforskare
9 Inlägg
5 juni 2006
Det är hög nivå..... Men du måste göra om den till lågnivå med en adapter (rca-lågnivå) som kostar ca 40 spänn på clas olson.....

Det funkar men det blir ju ingen vidare ljudkvalité.....

Byggare
202 Inlägg
5 juni 2006
Vet inte riktigt. Men det borde fungera, har hört folk som har kopplat in steget direkt in på MP3 spelare och det ska ha fungerat fint.

/Tomas.

<-- En silver grå misil, en bomb i motsatt fil

1 741 Inlägg
5 juni 2006
det kan ju finnas hög på  steget åxå.. då är det ju riktigt enkelt big_smile
annars finns det ju kablar som omvandlar som sagt.. sånna kablar man använder då man ska ha ljudet på tv´n från datorn eller dyl

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.

1 639 Inlägg
5 juni 2006
Line out utgången på ljudkortet är LÅGNIVÅ

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....

4 554 Inlägg
5 juni 2006
som mrcelica säger.. driver själv ett steg med signaler från datorn..

286 Inlägg
5 juni 2006
Trådstartare
Här var de de blandade svar, men har själv för mig att de är lågnivå...

Old School Ford
600 Inlägg
5 juni 2006
bara att koppla in en AuX sladd från datorn i stege... samma sätt in i datorn som ett headset

Cars for a living , Capri for life!
Ford Capri -78: http://www.garaget.org/?car=132079
WitchCraft - Vi styr och ställer!

21 761 Inlägg
5 juni 2006
Om det står LINE OUT så är det en lågnivåsignal, mrcelica och loudness har rätt. Eftersom loudness själv har kopplat på det sättet så borde han veta.

Line betyder linje och det innebär linjeutgång=lågnivå.

Om det sedan finns en högnivåutgång på ljudkortet så heter den inte line out, då heter den något annat.

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
6 juni 2006
Det finns mje veteligt inga ljudkort med högnivå så det är bara o koppla in datorn... Har kopplat datiorn till vanlig AUX på hemstereon från hörlursuttaget..

272 Inlägg
6 juni 2006
bumpe skrev:
Det finns mje veteligt inga ljudkort med högnivå så det är bara o koppla in datorn... Har kopplat datiorn till vanlig AUX på hemstereon från hörlursuttaget..

jodå. Hörlursuttaget på datorn är högnivå.

21 761 Inlägg
6 juni 2006
Inte den typen av högnivå som en förstärkare har. Hörlurar brukar ha en impedans på drygt 30 Ohm om jag inte minns fel. En högnivåsignal från en förstärkare är anpassad för 8 Ohm eller lägre.

Det finns säkert någon typ av definition på låg resp högnivå men jag vet inte vad den definitionen är iaf.

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
11 juni 2006
mr_loffe skrev:
bumpe skrev:

jodå. Hörlursuttaget på datorn är högnivå.

Det står iaf line ut, (signal ut) och som Drönirettab skrev så har hörlurar 18_64 ohm vanligtvis, koppla in en 8 lr 4 ohm såmärker du att det inte är nån högnivå, för jag provade det i min ungdom och det var inte bra alls...

Sök