InX-Engineering skrev:
Hej!
Förlåt om jag postat fel jag är ny
*Jag undrar hur man får den bästa starten under streetrace och strip
*Ska man lägga i ettan eller ska man växla vid starten till ettan?
Tack!
* hur man får den bästa starten beror helt på vilken bil och hur många hästar, kör du en nissan sunny med 86hk så kan du starta med ganska högt varv då den inte kommer spinna som fan ändå.
kör du en orginal 740 med 112 hästar kan du mer eller mindre stå på varstoppet och dumpa kopplingen då bilen kommer studsa iväg, när man börjar komma upp i effekter så får man trixa lite för att få den bästa starten, framhjulsdrivet kräver lite mer balans mellan kraft och grepp, bakhjulsdrivet får alltid bättre fäste, sen finns de självklart 4hjulsdrivet och där går göra betydligt hårdare "banzai" starter om drivlinan håller
* gällande vilken växel så har du självklart växeln i och kopplingen nertryckt i starten( vem kommer iväg snabbast, han med bilen igång eller han som står utanför och ska hoppa in och starta och köra iväg?) sen gällande vilken växel man startar på så beror de helt på vilken effet osv även där, vanligast är att man startar på 1;an.
hoppas de hjälper dig o lycka till i sommar
och du.. ut o testa förfan
vill du starta på 3;an gör de, men räkna med att tant elsa 78 kommer köra ifrån dig vid rödljusen