Detta är nog en fråga jag kan svara på eftersom jag har en Golf IV R32 -04 och min bästa polare en Honda Civic Type R -05...
Underskatta inte en Type R säger jag bara! Går otroligt bra på grund av en rapp motor och relativt lätt bil.
På papper skall bilarna göra 0-100 lika fort dvs. 6.6 sekunder och det säger en hel den till Hondans fördel. Men du måste få till en riktigt bra start på Hondan då!)
Pendlar du mycket? Skulle vilja säga att du bör välja Golfen då, går att köra billigt (har varit nere i 0.75 på motorväg) men du kan räkna runt 0.8 om du kör snålt.
Eftersom Hondan varvar som den gör på höga hastigheter så dricker den en del (typ som Golfen) och eftersom Hondan saknar farthållare som Golfen har, så är Golfen bekvämare (även bekvämare stolar!).
Båda bilar är som jag anser "färdiga" ang utseende, dvs Golfen har sitt R32-paket och Type R sen bra ut original.
På vintern är det ingen snack om saken, skulle inte vilja byta bort min R32 mot hans Type R. Sen är väl ljudet i min svårt att säga nej till
![smile](img/smilies/smile.png)
(
http://www.garaget.org/video/iewaw3jdrj2z) INTE MIN BIL I FILMEN.
Tar du Golfen så kolla så att all el funkar och välj en tre dörrars
Gärna blå... (Kan inte svara för DSG-lådan men det kan kanske någon annan Golf-ägare?)
EDIT: Sen tycker jag att min kompis (Blubb) kan offra på sig en kommentar