3885
Sök

Bmw 325i e36, ryckig gång ibland

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
2 april 2010
Trådstartare
Hejsan, som topic så rycker bilen ibland vid gaspådrag, den blir slö och känns precis som den jobbar emot när den rycker... Men detta fenomen blir bara ibland och ibland går den som den ska, dvs som ett skott tongue

Någon som vet vad det kan vara, funderar givetvis på en service och byta alla filter, olja och stift... Men tänkte att det kanske är nått vanligt fel på dessa som jag inte vet om? eller nått... Skadar ju inte att fråga...

MVH

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

54 Inlägg
2 april 2010
Hade liknande symptom på min 525a (lika motor). Då va de en tändspole som givit upp. Kan även va lmm:en som spökar tror ja...

Varför byter man kolvar om man använder begagnade ringar?
Det är ju som att låna farsans kallingar ur tvättkorgen.
De funkar men e inte rätt för de...

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
5 april 2010
Trådstartare
Kanske var en dålig beskrivning med att den rycker, den tappar kraft, motar lixom kanske man ska säga istället... En polare hade också problem med tändspolarna på sin m50b25 men den missade på en cylinder, det gör ju inte min som sagt smile

Men ett enkelt sätt att felsöka spolarna är ju att ta bort kåpan och starta bilen i mörker då det sägs att när spolarna blir dålig på dom där så brukar det blixtra runt den spole som är dålig smile
Senast redigerat av _Glenne_ (5 april 2010)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

1 210 Inlägg
5 april 2010
Kan de kanske vara fukt?   och som du då även säger byta tändelar är ju bara bra smile
in med den i varm garage ett dygn.. blås rent alla kontakter osv..   detta sur väder vi har i sundsvall nu är skit!! både för bilen och humöret tongue

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
11 april 2010
Trådstartare
Nja fukt har jag svårt att tro att det är smile

Men bilen är även rätt trött på låga varv, det ska ju inte m50 motorn vara, dom ska ju vara riktigt bottenstark, min är mer som en m20, när man kommer upp på lite varv börjar det hända nånting..

461 Inlägg
12 april 2010
Min gamla 325:a med m50 motorn betedde sig likadant när lmm + lambdasond var trasiga... Den var alldeles orkeslös!

BMW - Better Make Way

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
13 april 2010
Trådstartare
Orkeslös vill jag väll inte påstå att den är heller, vridet/styrkan finns kvar men den är slöare än normalt och kan smårycka lite ibland, typ som att den motar lite smile

Men enligt vad jag har läst på autopower så ska dom även gå dåligt på tomgång ifall lambdasonden är dålig... Men LMM eller tändspolarna är ju värt att kolla upp smile
Senast redigerat av _Glenne_ (13 april 2010)

299 Inlägg
14 april 2010
krökta ventiler?

En generell BMW ägare: njuter mer av bilen än sambon eller frun, om den har någon vilket inte alltid är vanligt. Åker då gärna en omväg med bilen för att få chans att visa upp sig och gärna med dimljusen på. Mer intresserad av hur han blir uppfattad i sin bil än utanför, Tror det är en snabb sportbil han köpt fast det viktigaste är ändå att den andas premium och status bland arbetskamraterna.

Sök