4174
Sök

Täcker försäkringen en gammal skada på vindrutan

204 Inlägg
2 april 2010
Trådstartare
Har köpt en bil via kvd.

Stor spricka i vindrutan. Det bolag jag tecknar försäkring hos, står dom för en ny vindruta (jag står för självrisk såklart) om jag anmäler det nu?

Eller måste sas skadan ha skett EFTER jag själv köpte bilen?

Kombi-Nation
289 Inlägg
2 april 2010
Skadan ska ha skett när bilen var i din ägo för att få ut något.
Men du kan ju anmäla skadan, för inte vet de när det har hänt om inte det nu står i kvittot.

I got Dubs!
2 423 Inlägg
2 april 2010
slå en hammare i rutan så har det hänt nu smile

4 005 Inlägg
2 april 2010
Skadan har inte skett efter att du har köpt bilen. Lämnar du in bilen och försöker få det på försäkringen så kommer bilglasmästaren se direkt att skadan inte är färsk och så blir du rapporterad och fälld för försäkringsbedrägeri.

Du undersökte väl bilen innan du visste och tog in kostnaden för att byta rutan när du la ett bud? Annars, surt. sad

204 Inlägg
2 april 2010
Trådstartare
Jovisst fan...man bara via bilder och sprickan täcker ju halva rutan..
Senast redigerat av eddiboy (2 april 2010)

jorgen72
2 april 2010
Det är inga problem glasmästaren vill ju sälja en ruta jag vet dom som har fått ny ruta på försäkringen o dom ville bara byta för att få toning

204 Inlägg
2 april 2010
Trådstartare
Jahaja..hmm..det låter ju bra! Det är ju klart, finner det föga troligt att, som ni säger, glasmästaren själv leker polis och "misstänker" att sprickan funnits där ett tag redan och tjallar till försäkringsbolaget.
Problemet är väl isf att mitt bolag vet att det är en kvd-bil och att den informationen (spricka i vindrutan) fanns med på objektsbeskrivningen. Således..kanske bästa är att dra en sten mot rutan om ett tag, hävda vandalism och bege sig mot glasmästaren..?

787 Inlägg
2 april 2010
eddiboy skrev:
Jahaja..hmm..det låter ju bra! Det är ju klart, finner det föga troligt att, som ni säger, glasmästaren själv leker polis och "misstänker" att sprickan funnits där ett tag redan och tjallar till försäkringsbolaget.
Problemet är väl isf att mitt bolag vet att det är en kvd-bil och att den informationen (spricka i vindrutan) fanns med på objektsbeskrivningen. Således..kanske bästa är att dra en sten mot rutan om ett tag, hävda vandalism och bege sig mot glasmästaren..?

Ja, jag ska nog göra inbrott i min bil snart och skicka alla sterio kvitton till mitt försäkringsbolag, så jag kan sälja det gamla och få lite nytt ljud..

Jag vet, vi gör alla lika dant. Alla som är smått missnöjda med lacken ut med era nycklar och repa hela bilen så skyller vi på att fulla ungdomar vandaliserat lite.. Ööö vadå..

204 Inlägg
2 april 2010
Trådstartare
Ja...dagens ungdomar! Huliganer hela bunten!

Sök