3883
Sök

CarfreakRacing proudly presents: B20 Turbo 500hk+ Dragrace!

1 212 Inlägg
4 april 2010
bilder......

vad fan! hela stolpen behöver inte vara grön, kör....

Gasglad
3 244 Inlägg
4 april 2010
Trådstartare
Bilder kommer under nattens gång!! Hjulhusen skall vara klara för ev. svetsning samt målning innan jag släcker och går hem smile

//Carfreak

Gasglad
3 244 Inlägg
5 april 2010
Trådstartare
En bild på det som ska blästras!

https://www1.garaget.org/gallery/archive/45871/894130_egqq6i.jpg

Hjulhus före skrapning!

https://www1.garaget.org/gallery/archive/45871/894134_uvu970.jpg

//Carfreak

Gasglad
3 244 Inlägg
5 april 2010
Trådstartare
Någon som har lust å skrapa hjulhus?? Sikket slav göra :p

//Carfreak

Gasglad
3 244 Inlägg
5 april 2010
Trådstartare
Grundat en liten del där jag skrapat bort bodyn.. Kmr bli svart sen!

https://www1.garaget.org/gallery/archive/45871/894245_izn3nf.jpg

Söker nu en praktikant/lärling som är sugen på att bygga bil!! Känner du att du vill lära dig mecka bil, kontakta mig via PM för vidare diskussion!
Senast redigerat av MrCarfreak (5 april 2010)

//Carfreak

Gasglad
3 244 Inlägg
5 april 2010
Trådstartare
Sakta men säkert går de!!

https://www1.garaget.org/gallery/archive/45871/894302_bhjyyz.jpg

//Carfreak

Gasglad
3 244 Inlägg
5 april 2010
Trådstartare
Idag ska båda hjulhusen blir helt klara så man slipper tänka på dem någe mer, sen ska stolarna ur samt golvmattan så man kan inspektera golvet! Skall även punktas i ny plåt, kollar man på bilden ovanför så ser man att hjulhuset inte går enda fram till själva frontplåten..
Senast redigerat av MrCarfreak (5 april 2010)

//Carfreak

Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 526 Inlägg
5 april 2010
Ser ut att bli en kul bil detta smile hoppas du får den klar så du inte gör som jag & tröttnar när det återstår spackel&lack typ (se mitt galleriet/gamla bilar/ombyggd 142a)
Ny frontplåt skulle inte skada va? http://www.websitefolder.net/VPAUTOPARTS/142.asp

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet

900 Inlägg
5 april 2010
redigt fränt stuk.. gillar cleant stuk mest tror ja.. kommer följas. lycka te i fortsättningen!!

De Måste Ha Vare Bättre Förr!!!

2 419 Inlägg
5 april 2010
Fan att man inte bodde i Göteborg hmm då hadde du ju en praktikant iaf tongue

1 811 Inlägg
5 april 2010
Vill man vara fin får man lida lite, kommer att bli kanon.

Gasglad
3 244 Inlägg
5 april 2010
Trådstartare
Tack för alla fina kommentarer!

Frontplåten kommer nog bytas ut då den är alldeles för rulig för att riktas.
Nej du, lacken är det jag kmr ägna mest tid åt! Är ruskigt glad att den är så gott som rostfri i plåten!

Förhoppningsvis får man en lärling som kan komma och hjälpa mig så man halverar tiden iafall smile
Går allt som det ska så är bilen klar i slutet av sommaren smile

//Christian

//Carfreak

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
5 april 2010
Var är framvagnsbalken kass? hade rosthål i min men det fixade sig tillslut smile

Se bara till att sakerna är fria från underredsmassa o allt somsagt, då blir blästraren glad smile jag tog även ur de gamla kullederna innan.

Föressten, förutom nya gummilister kom jag på att jag har en front liggandes från en 73a! lite svets dock, men kanske bättre än de bucklorna du hade? smile

Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------
Varning, jag sparar nästan på allt, och ser möjlighet i 90% av alla bilvrak...

Gasglad
3 244 Inlägg
5 april 2010
Trådstartare
Här ser man var fram balken är skadad, vet ej om man lyckas laga, får skicka den till blästring först så man ser mer exakt hur pass rost angripen den är.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/45871/large/895614_7popsd.jpg

//Carfreak

Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 526 Inlägg
5 april 2010
knacka rent alla rostflagor du kan innan du lämnar iväg den & säg åt dom blåsa in i balken med så blir det nog bra, annars brukar dom ju kunna vara dåliga i botten mitt under motorn, där har jag svetsat ett par balkar iaf.

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet

Gasglad
3 244 Inlägg
5 april 2010
Trådstartare
farbrorbozze skrev:
knacka rent alla rostflagor du kan innan du lämnar iväg den & säg åt dom blåsa in i balken med så blir det nog bra, annars brukar dom ju kunna vara dåliga i botten mitt under motorn, där har jag svetsat ett par balkar iaf.

aa, kommer göra rent den så gott jag kan. aa mitt under är den också skadad, får skära ut plåten där, då kan de även blåsa den invändigt.

Nu kommer nästa problem, hur fasen ska bussningarna och spindellederna pressas ur? Har press men saknas press verktyg.

//Carfreak

2 419 Inlägg
5 april 2010
MrCarfreak skrev:
farbrorbozze skrev:

aa, kommer göra rent den så gott jag kan. aa mitt under är den också skadad, får skära ut plåten där, då kan de även blåsa den invändigt.

Nu kommer nästa problem, hur fasen ska bussningarna och spindellederna pressas ur? Har press men saknas press verktyg.

Bara att skaffa press verktyg och pressa tongue det kan va ett helvete å få ut dessa.
Senast redigerat av strandberg31 (5 april 2010)

Gasglad
3 244 Inlägg
5 april 2010
Trådstartare
strandberg31 skrev:
MrCarfreak skrev:
farbrorbozze skrev:

Bara att press verktyg och pressa tongue det kan va ett helvete å få ut dessa.

jo.. skickar nog iväg på blästring först.. dock får jag inte in min länkarm under min press så blir ett problem där också..
Bussningarna är redigt slut iafall :p

//Carfreak

Hopplös
328 Inlägg
5 april 2010
var redigt fin under! om den ska vara clean så tycker jag att dörrhandtagen/lås runtom ska läggas igen, brukar göra mycket på helheten tongue

kommer följas!

Gasglad
3 244 Inlägg
5 april 2010
Trådstartare
Martin_volvo skrev:
var redigt fin under! om den ska vara clean så tycker jag att dörrhandtagen/lås runtom ska läggas igen, brukar göra mycket på helheten tongue

kommer följas!

njae, hantag å lås får vara kvar, lite retro känsla över dem! smile

//Carfreak

Sök