MrCarfreak skrev:
Emilius skrev:
Kul att en till tänker på fördelarna med coating även om det inte är ren raceapplikation,
känns som du och jag tänker ganska lika, min B20 kommer nog också få smaka på coating,
men då troligtvis på insidan av motorn.
Ser fram emot att se resultatet.
Coating på burk förresten? låter intressant, dock även lite smått oseriöst?
Är det samma kvalitet som en coating gjord på firma?
Och vart kan man få tag på detta?
aa, man kan ju alltid testa
![smile](img/smilies/smile.png)
Eftersom b18/b20 är hyffsat o-optimerade orginal så kan de ju inte bli sämre
![smile](img/smilies/smile.png)
aa det är på spray burk ja, vet att flera firmor kör med detta, dock blandar det samma produkt fast till lackpistol sedan in i ugnen, många kör även med helt vanliga hushålls ugnar vilket fungerar ypperligt då man åstakommer samma temperatur. Dock är det mest optimala en IR-tork/ugn som bränner innifrån ut.
Vi får se hur de blir, finns även coating som kan öka värmeavledningsförmåga, tex. till insug mm.
Ja absolut, det kan ju inte bli sämre än original
![tongue](img/smilies/tongue.png)
Iofs håller ju b18/b20 förbannat bra men.
Aha så det är samma produkt som dem kör med på firmorna? då verkar det ju lovande.
Vart köper du din?
Jag har IR-tork på jobbet så att bränna till det är inga problem
![big_smile](img/smilies/big_smile.png)
Jag hade planer på att coata toppen på kolvarna och förbränningsrummen i toppen,
mest för jag kommer köra ganska högt komp och även möjligtvis skrattgas i senare skede..
Angående din fråga om kolvar och så. amazonklubbens forum har väldigt mycket läsvärt,
står i princip ALLT om b18/b20 där. Legenden janne lundin (midnight blower amazonen) har skrivit mkt där, och även erland cox som är topplocksguru extraordinär.
Sävarturbo kan man också lära sig allt om motorer på oavsett om det är enkla grundläggande om motorns uppbyggnad eller värsta turbobyggena.