2779
Sök

CarfreakRacing proudly presents: B20 Turbo 500hk+ Dragrace!

Gasglad
3 244 Inlägg
5 juli 2010
Trådstartare
Nu är det snart dax för uppstart smile Behöver dock fixa förgasarna innan! Allt annat är fit for fight!

//Carfreak

Gasglad
3 244 Inlägg
5 juli 2010
Trådstartare
Nu börjar de likna en motor igen - troligtvis såld wink
Ligger uppe på Savar forumet för 13´000:- Dock säljes den inte inkörd och till 100% felfri!
Drömmen är antingen en B230FT alt. 2,7l sugspis alt. V8 Smallblock!
Så underbart när man nästan kan stoppa i vad man vill sålänge effektkraven efterföljs, går även att regga som ombyggt fordon men då krävs det lite mer modifieringar, tex. andra bromsar osv.

Någon som vet om rutorna fram och bak är limmade på -70 140 ??

https://www1.garaget.org/gallery/archive/45871/958738_74nqn1.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/archive/45871/958739_h7qqol.jpg

//Carfreak

Gasglad
3 244 Inlägg
5 juli 2010
Trådstartare
Åhh va jag längtar!!! I princip allt är klart för start, behöver ett stag till ena förgasaren samt lite mer olja. Hade lite problem med termostat huset som ville läcka vatten men är fixat.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/45871/958918_dap1sh.jpg

//Carfreak

1 811 Inlägg
5 juli 2010
Härligt jobbat, men nog finns det väl en snyggare slang till kylaren smile

Gasglad
3 244 Inlägg
5 juli 2010
Trådstartare
Carlén skrev:
Härligt jobbat, men nog finns det väl en snyggare slang till kylaren smile

Hade jag haft råd så hade det blivit Maroso stålslangar :p Men får ta det ekonomin tillåter samt att denna motorn troligtvis är såld.

//Carfreak

Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 524 Inlägg
5 juli 2010
Gasstag finnes hos mig smile logga in på msn så får du bilder.
Angånde rutorna, bak sitter i gummilist, fram sitter i klister (butyltejp) men tidiga 140or hade gummilist även på framrutan, vet dock inte på vilken årsmodell.

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet

Gasglad
3 244 Inlägg
6 juli 2010
Trådstartare
farbrorbozze skrev:
Gasstag finnes hos mig smile logga in på msn så får du bilder.
Angånde rutorna, bak sitter i gummilist, fram sitter i klister (butyltejp) men tidiga 140or hade gummilist även på framrutan, vet dock inte på vilken årsmodell.

Härligt! Kommer in nu! Aha okej! Får se om jag plockar ut rutorna. Behöver en ny fram eftersom den är sprucken.

//Carfreak

Gasglad
3 244 Inlägg
6 juli 2010
Trådstartare
Nu är bilen nästan redo för start.. behöver den lilla saken till förgasaren bara.
Var till Misab men de säljer tydlingen ingenting nästan till SU förgasare förutom kompletta satser osv.

Denna del behöver jag, centrumhålet skall vara som den rektangeln jag har ritat..
https://www1.garaget.org/gallery/archive/45871/959560_zaxxja.jpg
Senast redigerat av MrCarfreak (6 juli 2010)

//Carfreak

Avstängd
1 714 Inlägg
Gasglad
3 244 Inlägg
6 juli 2010
Trådstartare
Emilius skrev:
Varför inte bara fila ut de?

jadu, filar jag så är det inte säkert att de blir rakt. Inte så kul å böka med synkningen sen :p

//Carfreak

Gasglad
3 244 Inlägg
6 juli 2010
Trådstartare
Måste tacka farbrorbozze för att han lyckades trolla fram de delar jag saknar, du är en ängel!!

//Carfreak

Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 524 Inlägg
6 juli 2010
MrCarfreak skrev:
Måste tacka farbrorbozze för att han lyckades trolla fram de delar jag saknar, du är en ängel!!

Då e det bara & vänta på brevbärarn, eller ja först sak ju jag hinna pula brevet på lådan åxå... wink

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet

Gasglad
3 244 Inlägg
7 juli 2010
Trådstartare
farbrorbozze skrev:
MrCarfreak skrev:

Då e det bara & vänta på brevbärarn, eller ja först sak ju jag hinna pula brevet på lådan åxå... wink

Hoppas det kommer snart smile Bör dyka upp imorgon förhoppningsvis smile
Återigen, Tack!!

//Carfreak

Gasglad
3 244 Inlägg
7 juli 2010
Trådstartare
Motorn uppstartad smile Känns ruskigt skönt. Dock behöver jag de delar jag köpt utav farbrorbozze innan jag kan köra in maskin riktigt! Gjorde även ett nytt komprov, har 14,5bar på alla cylindrar vilket kändes skönt! Inga läckage vad jag kan se just nu.. WONDERFUL!! Ett steg närmare svart spår i marken wink

//Carfreak

Gasglad
3 244 Inlägg
7 juli 2010
Trådstartare
Här kommer en film! Värt att nämna är att endast 1 su hif6:a är inkopplad, har inget gasstag till den andra. Redan med 1 förgasare så är det enormt med klös i maskin! Är så jäkla glad att den är startad nu va, äntligen kan jag fortsätta med resten av bilen! Har dock ett litet problem, motorn vill gärna koka även fast mätaren ej går upp till röd markering, kan det vara så att den termostaten jag har inte riktigt fungerar ? Får nästan koppla in en elfläkt istället så man är på den säkra sidan! Skall även införskaffa lite mätare för oljetryck, vattentemp, oljetemp samt bredbandslambda!

Hoppas ni tycker filmen är sevärd smile

[video]http://www.garaget.org/video/e3f43dlzad7m[/video]

//Carfreak

2 373 Inlägg
7 juli 2010
Härligt med uppstart av motorn smile

Häls. Hervas

535 Inlägg
7 juli 2010
Helt klart sevärd film. smile Verkar vara pigg motorn.

Motorer utan turbo.....suger!

Gasglad
3 244 Inlägg
8 juli 2010
Trådstartare
Provade precis att starta motorn när den var kall :p Jadu, vad ska man säga.. ca. 3min att få igång henne, sedan tar det 10min för motorn att gå bra, detta kallar jag race wink

Måste bygga om avgassystemet också, låter alldeles för mycket! Vad tror ni om en sån diesel böjj där bak? Hamnar rätt långt in, ganska diskret.

//Carfreak

Gasglad
3 244 Inlägg
8 juli 2010
Trådstartare
Idag har jag försökt ställa in förgasarna utan framgång... blir tokig på de där..

Antingen har jag ingen tomgång eller så rusar den - inga luft läckage!
Med endast 1 förgasare ikopplad så går den fin fint.. men med dubbla så vill den inte alls.. why?

//Carfreak

1 811 Inlägg
8 juli 2010
MrCarfreak skrev:
Idag har jag försökt ställa in förgasarna utan framgång... blir tokig på de där..

Antingen har jag ingen tomgång eller så rusar den - inga luft läckage!
Med endast 1 förgasare ikopplad så går den fin fint.. men med dubbla så vill den inte alls.. why?

Hur bra är förgasarna synkroniserade?, det är viktigt att samma mängd luft passerar båda förgasarna.

Sök