WB-88 skrev:
pumpar bromsen så jag får upp ett tryck i systemet, När tryck finns så hålla jag kvar fot på pedalen så att det finns tryck hela tiden medans en kompis öppnar nippeln (Öppna och stäng fort) När han har stängt nippeln igen så pumpa jag upp tryck igen för att åter igen öppna och stänga.
ja oljan e nog ganska gammal. Det verkar som beläggen ligger emot för skivorna blir j**!ligt varma.
Ne de kom inget alls i dom undre, ockej får trycka på då
men vad som oroar mig är att min morbror tyckte han såg metalspån i systemet vid luftningen. kan de va cylindern som börjar ge sig tro?
okej, tvåmannatekniken som jag kallar det
Men det finns faktiskt ett bättre sätt som är säkrare. Jag har skrivit om det i en annan tråd. Jag kan leta upp den om du har lust?
Annars kan det mycket möjligt vara som så att om dina skivor blir varma och du har gammal olja så kan den börja koka och därmed skapa ånga i systemet, och poff, pedalen åker i botten. Detta avhjälps genom att smörja upp kolvarna i oken ordentligt med bromsfett innanför dammskydden och "massera" dem fram och tillbaka. och sedan se till så att de verkligen är i botten vid montering. Kom ihåg att byte av olja ska göras vartannat år och är en viktig säkerhetsdetalj, det slarvas ofta med det, inte så kul att tappa bromsarna i 150 blås exempelvis
Senast redigerat av Evil_90 (4 april 2010)
ommanstruntariatthamellanrummellan
ordensåspararmannågonsekundnärmanskriversinsignatur