För att kunna ge tips på en lagom turbo så lär du specificera dig lite mer vad gäller effektmål och kostnad till att börja med. Och ja, man kan ha ett dieselaggregat på en bensinare, men man får räkna med att livslängden påverkas negativt på aggregatet.
Det är inte bara att sätta på en turbo. Det kommer kosta dig långt mycket mer tid, ork och pengar än vad du kan föreställa dig. Det är billigare att köpa rätt bil från början. Vill du leka och kan kasta bort tid, pengar och eventuellt motorn, så visst.. låt inte mig hindra dig. Men bilen kommer inte bli laglig att köra. Men det vet du nog.
För att kunna ge tips på en lagom turbo så lär du specificera dig lite mer vad gäller effektmål och kostnad till att börja med. Och ja, man kan ha ett dieselaggregat på en bensinare, men man får räkna med att livslängden påverkas negativt på aggregatet.
tanken är bara att se hur mycke en liten opel motor klarar av. men tanken var väl att komma över 100hk.
Det är inte bara att sätta på en turbo. Det kommer kosta dig långt mycket mer tid, ork och pengar än vad du kan föreställa dig. Det är billigare att köpa rätt bil från början. Vill du leka och kan kasta bort tid, pengar och eventuellt motorn, så visst.. låt inte mig hindra dig. Men bilen kommer inte bli laglig att köra. Men det vet du nog.
nje jag vet att de inte bara är att sätta på en turbo.. och varför göra som alla andra och köpa en bil som redan klarar av turbo trycket.. de e ju inte skoj att göra nått som nån annan redan har gjort. och när de gäller lagligheten så finns de sätt att dölja vid en eventuell besiktning..
Nåt litet td04 12 eller 13 agg kanske skulle funka, är det direktinsprutning eller förgasare i din bil? har du förgasare så blir det lite svårare kan jag tänka mig. Annars är det bara att börja bygga grenrör, på med en mini IC och lite tryckrör m.m så är du i gång och på god väg med ditt lilla projekt
Nåt litet td04 12 eller 13 agg kanske skulle funka, är det direktinsprutning eller förgasare i din bil? har du förgasare så blir det lite svårare kan jag tänka mig. Annars är det bara att börja bygga grenrör, på med en mini IC och lite tryckrör m.m så är du i gång och på god väg med ditt lilla projekt
Jag har ju insprut.. dom alternativ som jag står lite och hänger mellan är turbon från en 945a eller från en saab 9-5.. men får se.. vill ju ha en så liten tubo som möjligt tror jag.. då projektet i sej är ganska litet.. ;P
Haha visst är det kul med såna fåniga komentarer?! jo en så pass liten som möjligt med tanke på din motorvolym (1.0L)? kan tänka mig en snurra från s/v40 2.0t eller saab 2.0t, finns nya på biltema till just saab, böt på brorsans 2.0t och den funkade fint fast det var biltema turbo kostar väl inte mer än 4k heller, dock är ju kanske blocket mer relevant att leta på kanske, om du bara ska ha lite roligt och skaffa ett beggat agg först?
Haha visst är det kul med såna fåniga komentarer?! jo en så pass liten som möjligt med tanke på din motorvolym (1.0L)? kan tänka mig en snurra från s/v40 2.0t eller saab 2.0t, finns nya på biltema till just saab, böt på brorsans 2.0t och den funkade fint fast det var biltema turbo kostar väl inte mer än 4k heller, dock är ju kanske blocket mer relevant att leta på kanske, om du bara ska ha lite roligt och skaffa ett beggat agg först?
Ska se vad jag kan hitta på blocket, eftersom det aldrig har gjorts förut eller änns testats med turbo på denna motor modellen så tänkte jag att de kanske är lite dumt att satsa på helt nya grejer.. men en lätttryckare från volvo eller saab blir de..
What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS
Varför inte bara köpa en bil med turbo? Billigare i längden.
Jag vet inte om du inte är läskunnig eller om du bara är korkad.. LÄS INNAN DU SKRIVER!
Ja men det finns ju inget att läsa och då är hans tips faktiskt det smartaste hitintills.
Vill du göra en seriös konvertering så måste du iaf tala om vad för bil det gäller samt motoralterativ så slipper vi gissa helt i det tomma. För även in den infon i rubriken så slipper vi låsa tråden
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
om du tittar på filmen så ser du att de där inte är i sverige.. kan du hitta en svensk som gjort samma sak? de har iaf inte jag gjort.. de gör de unikt.
Varför inte bara köpa en bil med turbo? Billigare i längden.
Jag vet inte om du inte är läskunnig eller om du bara är korkad.. LÄS INNAN DU SKRIVER!
Ja men det finns ju inget att läsa och då är hans tips faktiskt det smartaste hitintills.
Vill du göra en seriös konvertering så måste du iaf tala om vad för bil det gäller samt motoralterativ så slipper vi gissa helt i det tomma. För även in den infon i rubriken så slipper vi låsa tråden
då ska du nog ta och läsa hela tråden!!.. jag har tydligt skrivit varför jag vill göra de jag har planerat.. "tanken är bara att se hur mycke en liten opel motor klarar av. men tanken var väl att komma över 100hk." men jag vet inte.. kanske inte är tydligt nog!?