4621
Sök

Motorlampa + dumpventil paj efter service

30 Inlägg
7 april 2010
Trådstartare
Hade in min saab på en bas-service. Och när jag kom hem märkte jag att dumpen inte lät som den brukade, den liksom kvittrade lite lågt. När jag sedan skulle provköra en andra gång för att se om felet var kvar med de konstiga lätet så gick det ett litet tag, sedan tändes motorlampan.

Detta hände efter service, vad beror det på och vad är felet?

Mvh

643 Inlägg
7 april 2010
hur ska vi veta det? kanske är någon kulturberikare som vart praktikant på företaget och lekt med dina saker?

det fattar du väll själv att du måste åka tillbaka å klaga.

406 Inlägg
8 april 2010
Svenss0n skrev:
hur ska vi veta det? kanske är någon kulturberikare som vart praktikant på företaget och lekt med dina saker?

Håller med. Åk tillbaka och klaga.

MvH Glenn Wiberg

30 Inlägg
8 april 2010
Trådstartare
Svenss0n skrev:

Om det handlar om en dumpventil som har gått då? Man kan fan inte åka tillbaka och klaga bara sådär utan att veta något, däremot kan man kolla upp lite med dom.

211 Inlägg
8 april 2010
MalteX skrev:
Svenss0n skrev:

Om det handlar om en dumpventil som har gått då? Man kan fan inte åka tillbaka och klaga bara sådär utan att veta något, däremot kan man kolla upp lite med dom.

Svarar på sin egen fråga?!?!

583 Inlägg
10 april 2010
Ärligt hade jag spelat lite dum och sagt att
"-När jag tog imot bilen efter er service av bilen så tändes motorlampan påvägen hem (eller när det nu var) och jag misstänker att servicen gått fel till eller något tog skada av er bilservice. Jag vill gärna prata med mekanikern som handterade min bil för att få reda på vad som gjordes på bilen."

De kommer med stor sannolikhet säga att något måste gått sönder efter att du hämtade bilen..

Var inte feg när du konfronterar dem, men var snäll som att du skulle acceptera om de tog ansvaret och lagade det utan kostnad cool.

Det är dock väldigt svårt att få förståelse då du inte vände och åkte tillbaka till verkstaden direkt efter du fått felet.

Men det kan vara ren otur att något precis gick när du körde hem (alla har vi haft jävligt otur någon gång).

Förövrigt är bilen helt orginal eller har du grejjat något själv med den innan eller efter servicen?

Mvh
Anders

Even with cruise control.. you still have to steer.

1 562 Inlägg
10 april 2010
du ska inte ha öppen dump på en sådan bil det ger fel värden.

Moving Minds
127 Inlägg
10 april 2010
Åk tillbaka direkt!

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
10 april 2010
Att den kvittrar betyder att avlastningsventilen inte öppnar och laddtrycket studsar imot spjället och tillbaka imot impellern på turbon.

Kollat så alla slangar sitter som dom ska? Hör av dig till firman och berätta vad som hänt.

Och har du öppen av så byt tillbaka till återcirkulerande på engång

2slow

Sök