3778
Sök

Högnivå-omvandlare

299 Inlägg
9 april 2010
Trådstartare
tänkte koppla in min högnivå-omvandlare men nu har jag lite frågor.. det är ju

fem kablar varav 4 ska kopplas till högtalarna och en till jorden..:
högnivå-omvandlare
Grön - Vänster högtalare plus
Vit - Vänster högtalare minus
Grå - Höger högtalare plus
Blå - Höger högtalare minus
Svart - Jordas om du får störningar

men nu är jag inte så kunnig om detta och undrar att vad ska kopplas in i andra änden på den? det kommer ju ut 2 kontakter på andra sidan där det står L och R, ska bara plusen från varje högtalare kopplas in där då?

Tacksam för svar!

299 Inlägg
9 april 2010
Trådstartare
och en sak till, hörde att dom inte ska kopplas på, på framkanalerna eller något sånt, vad menas med det? ska man bara löda fast dom på kablarna lite innan högtalarna?

Kluraren
90 Inlägg
9 april 2010
Nu ska vi se här då.......
OM jag inte minns helt fel så rekomderar dom att man kopplar i dessa högnivåadapters på bakre högtalarutgångarna på stereon " om någon vet bättre så rätta mig gärna "....
Vad du sedan pratar om utgångar L / R på andra sidan av adaptern så är det väl " om jag tror rätt nu " 2 st runda kontaker väl. en vit samt en röd....
Dessa ansluter du således RCA kabel till slutsteg i och då har du helt plötsligt fått till en lågnivå utgång på din stereo....
Är väl det som är vitsen med en högnivå adapter väl????
Men som sagt har jag fel så rätta mig gärna " var ju ett antal år sedan man lekte med sådant nu "....
Ha det gött och må ljudet låta i framtiden....

299 Inlägg
9 april 2010
Trådstartare
Volvo-nisse skrev:
Nu ska vi se här då.......
OM jag inte minns helt fel så rekomderar dom att man kopplar i dessa högnivåadapters på bakre högtalarutgångarna på stereon " om någon vet bättre så rätta mig gärna "....
Vad du sedan pratar om utgångar L / R på andra sidan av adaptern så är det väl " om jag tror rätt nu " 2 st runda kontaker väl. en vit samt en röd....
Dessa ansluter du således RCA kabel till slutsteg i och då har du helt plötsligt fått till en lågnivå utgång på din stereo....
Är väl det som är vitsen med en högnivå adapter väl????
Men som sagt har jag fel så rätta mig gärna " var ju ett antal år sedan man lekte med sådant nu "....
Ha det gött och må ljudet låta i framtiden....

okej, det låter som det är så man ska göra! tack så mycket för ditt svar=D

Sök