3248
Sök

Låter konstigt när jag svänger ???

5 089 Inlägg
11 april 2010
Om du svänger helt fullt och håller ratten i max rattutslag så brukar det alltid låta lite om det är det som låter.. Annars skulle jag tippa på lite med servoolja, eller pumpen som börjar bli kass.

\Lindgren

leg. dödsklant
128 Inlägg
11 april 2010
vad jag vet har man (oftast?) bara två oljor i bilen. motorolja och servoolja. och INGA andra vätskor har mätsticka. så om du inte mätte på motoroljan så ska du vara i rätt behållare wink

Touch my shit and I’ll rip your fuckin’ heart out, euro-trash!
http://tag-der-arbeit.extrajetzt.de/

19 Inlägg
11 april 2010
Panidonium skrev:
tomtemat skrev:
Panidonium skrev:
Jo vi kollade det idag och de är lite lite på ena men de lilla känns inte som det skulle vara nåt, men kikade på servo oljan o den var låg så de var väll de om de nu har i rätt behållare man kollade.

hur mkt olja va det där? mindre än hälften? följ slangarna från behållaren o kolla efter oljefläckar o eventuellt läckage isf.

Kan säga att stickan kom inte ner till den nivån som servooljan låg på.
Men är osäker på om de är rätt behållare. Det var en svårt behållare men står inget på den eller någon annan om servoolja xD

Ett tips stick ner fingret och kolla om oljan är röd eller grön,som servo oljan ska vara smile
Senast redigerat av V6Ricky (11 april 2010)

583 Inlägg
12 april 2010
frisedel skrev:
vad jag vet har man (oftast?) bara två oljor i bilen. motorolja och servoolja. och INGA andra vätskor har mätsticka. så om du inte mätte på motoroljan så ska du vara i rätt behållare wink

* Vissa bilar har mätsticka till drivningsoljan för automatväxellådor så att "INGA" är svårt att säga.
* Sedan har vi väll med bromsvättska(olja).
* Finns mätsticka ibland för kylarvättskan ifall det inte finns plats att placera expansionskärlet högt (dock ingen olja men man skall inte underskatta vissa idioters uppfninngsrikedom att hälla fel sak på fel plats)

Mvh
Anders
Senast redigerat av ajonasson (12 april 2010)

Even with cruise control.. you still have to steer.

leg. dödsklant
128 Inlägg
13 april 2010
nej idioter ska man inte underskatta. de kan alltid förstöra saker som inte borde gå isönder wink

Touch my shit and I’ll rip your fuckin’ heart out, euro-trash!
http://tag-der-arbeit.extrajetzt.de/

689 Inlägg
13 april 2010
ajonasson skrev:
frisedel skrev:

* Vissa bilar har mätsticka till drivningsoljan för automatväxellådor så att "INGA" är svårt att säga.
* Finns mätsticka ibland för kylarvättskan ifall det inte finns plats att placera expansionskärlet högt (dock ingen olja men man skall inte underskatta vissa idioters uppfninngsrikedom att hälla fel sak på fel plats)

Mvh
Anders

Lite offtopic men just de stämmer fick in en bil idag när kund har fyllt på olja i expansionskärlet big_smile

583 Inlägg
15 april 2010
Bagarn skrev:
ajonasson skrev:
frisedel skrev:

Mvh
Anders

Lite offtopic men just de stämmer fick in en bil idag när kund har fyllt på olja i expansionskärlet big_smile

Olja i expansionskärlet?, är nästan värd medalj där big_smile

Mvh
Anders

CalibraDanne
15 april 2010
Om det kvittrar och skrapar så tror jag att det är nåt knas med bromsskivorna

583 Inlägg
19 april 2010
CalibraDanne skrev:
Om det kvittrar och skrapar så tror jag att det är nåt knas med bromsskivorna

Jao, värt att testa med att svänga och bromsa för att se om ljudet försvinner eller förvärras. Då kan det vara anytet till bromsarna.

Mvh
Anders

CalibraDanne
20 april 2010
Men om det bara kvittrar så kan det vara en liten sten som fastnat mellan belägg och skiva.

Sök