3206
Sök

Köpråd: Volvo s60 2.4

17 Inlägg
10 april 2010
Trådstartare
#1
Jag har tänkt införskaffa mig en s60 2.4... finns det saker jag ska tänka på, lyssna efter, känna efter,lukta efter ?
Är det mycket skillnad på en 2,4 och en 2,4T i kraft, ekonomi, service/rep. kostnader?
Vad hade ni valt 2,4 el. 2,4T och varför:P?

bilen i fråga har gått precis över 20.000 mil (2,4) är det någon stor service som kommer då? är det något som man ska vara "rädd" för när den gått över 20.000mil?


TACKAR så mycket för alla svar!


4 005 Inlägg
10 april 2010
#2
Tjao. Det är väl det gamla vanliga svaret?

Turbo kostar mer i försäkring, driftkostnader och reparationskostnader, å andra sidan så är det fan så mycket roligare. smile

Sålänge serviceboken är rätt stämplad och alla servicar skötta så finns det inget egentligen stort problem att välja 20k mil. Dock är alltid lägre mil förväntat, vet inte serviceintervallet på den där, men se till att fullservice är gjorda. smile

Iaf lite att gå på!


17 Inlägg
10 april 2010
Trådstartare
#3
linuslinje skrev:
Tjao. Det är väl det gamla vanliga svaret?

Turbo kostar mer i försäkring, driftkostnader och reparationskostnader, å andra sidan så är det fan så mycket roligare. smile

Sålänge serviceboken är rätt stämplad och alla servicar skötta så finns det inget egentligen stort problem att välja 20k mil. Dock är alltid lägre mil förväntat, vet inte serviceintervallet på den där, men se till att fullservice är gjorda. smile

Iaf lite att gå på!

TACK smile


17 Inlägg
10 april 2010
Trådstartare
#4
någon som vet vad man ska lyssna efter,lukta efter,känna efter ?

är det någon som har koll på service intervallerna ?

Turbo är ju kul men känns 2,4 rent kass ? är väl lite klös i den ändå? big_smile vill ju hålla nere driftkostnaderna:Dcool


Allmänt envis
12 512 Inlägg
10 april 2010
#5
2.4 duger gott till vardags men 2.4t är ju mycket roligare till en måttlig medkostnad smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Rejsa ?
2 959 Inlägg
10 april 2010
#6
2.4 T alla dagar i veckan då det är en mycket trevligare bil att köra eftersom registret är så mycket bättre.
Tror inte den är så många spänn dyrare att försäkra och den drar inte mer soppa heller om du inte har tung högerfot då tongue

Autotech

28 Inlägg
25 april 2010
#7
tja jag har en 2,4t. och kamrem och sånt skall bytas vid 16000 mil så på din du kikat på som just gått 20000 mil ska det väl vara bytt på vid 16. och ska bytas igen vid 24000mil dock inte alls säker så rätta mig om jag har fel. Själv tycker jag att det är stor skillnad på 2,4 och 2,4t när man kör dom. så jag skulle ha tagit 2,4t, försäkringen är inte så jäkla mycket dyrare. och det som är dyrare är väl om du skulle rasa agget och ett nytt hittar man ändå rätt billigt om man kollar runt lite.

>--(*_*)--<

169 Inlägg
25 april 2010
#8
Om kamremen är bytad vid 16 000mil så ska den ju bytas igen 32 000mil

//Jonas


Sök