3792
Sök

BMW 735 90a. Batteriet har dött och jag kan inte öppna motorhuven och ladda eller komma in i bilen? HJÄLP!!

13 Inlägg
10 april 2010
Trådstartare
Tjenare! Har en riktig BMW klassiker som står i ett garage. Min kusin har åt mig ställt in den där och inte kopplat ur batteriet och inte heller öppnat motorhuven så kan kan ladda det. På dessa årsgångar av BMW kan man inte heller låsa upp dörrarna utan ström i systemet. Detta innebär att jag inte kan öppna motorhuven. Jag kommer dock in i backluckan och kan fälla ner skidlyckan men inte välta sätet då det är bultat orginalt.

Jag lyckas inte genom skidluckan dra upp låspinnarna i backdörrarna och kommer inte åt fram.

På ren svenska VAD I HELVETE SKALL JAG GÖRA!? Hur ska ja få upp motorhuven, dörren, pinnarna så ja kan öppna min dörr. VILL INTE FÖRSTÖRA denna fina bil sad

Snälla hjälp mig. Någon somhar tips?

Det är en BMW 735 årsmodell 89-90. Inte V8an.

SNABBA SVAR UPPSKATTAS!!

73 Inlägg
10 april 2010
Borde väl vara likadant som på e34an, lyft upp handtaget och vrid på nyckeln. Så öppnas låset. Minns inte om du skulle vrida höger eller vänster, men pröva.

375 Inlägg
10 april 2010
skicka in en unge genom skidluckan.

Snacka gärna skit om min partner, men nämn inte ett ont ord om min bil!

Studerande maskiningenjör
1 903 Inlägg
10 april 2010
du kommer inte åt att ladda batterier genom att koppla laddaren på generatorn? asså från undersidan komma åt kablarna och koppla på den där? smile annars så var ju iden om att skicka in en unge genom skidluckan bra tyckte ja tongue hehe

Saabifierad
2 031 Inlägg
11 april 2010
Vet inte exakt hur det ser ut men har du en gripklo som man använder till att plocka skräp, sätter lite tejp runt själva klon och sticker in den i skidluckan som du sedan för mot dörrens låspinne, griper tag och drar upp bör du kunna komma in i bilen big_smile

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
11 april 2010
Troligen borde tricket med handtaqget fungera, men fungerar inte det av nån anledning så koppla på en laddare på plusplinten på startmotorn.

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

2 072 Inlägg
11 april 2010
Bigdickhead skrev:
skruva ur nummerskyltsbelysningen o anslut 12v där..så gjorde jag på min e32.funka kalas

japp är de bästa sättet att öppna om du ej har ström i bilen.. positionljus eller sidoblinkers.. koppla in plus o minus..o vipps så ha du ström i bilen smile

Sandzoo i da house

FreddeK
11 april 2010
skydark skrev:
skicka in en unge genom skidluckan.

ja eller en smurf!

Sök