tjena!
fick tumen ur röven idag och kopplade in positionsljusen. var mycket enklare än jag hade väntat mig. det jävligaste var att få igenom kabeln till kupen. kabeln var inte styv nog för att trycka igenom hålet men efter lite trixande så gick den igenom. kom på när ja var nästa klar att ja skulle tagit bilder under tiden men hade ju naturligtvis glömt det
så ni får nöja er med ett par bilder på resultatet och en liten beskrivning på hur det är kopplat.
såhär blev det iaf
riktigt nöjd blev ja
närmare bild och med bara parkeringsljuset tänt.
strömbrytaren i kupen till att stänga av och på lamporna. vill kunna stänga av ifall man möter farbror polisen
det hela är ganska enkelt. jag tog ström ifrån strömblocket/säkringshållaren till slutsteget. satte en säkring på den nya kabeln och sedan vidare till strömbrytaren. ut med kabeln till motorrummet och paralellkopplade dom båda lamporna på kabeln från brytaren.
i blinkersarna borrade jag hål där frambackljusen sitter på USA-modellerna (det extra hålet som inte fyller någon funktion) och i hållet satte jag lampsocklar från sidoblinkers som jag hade liggandes. ville inte limma eftersom det blir svårt att byta lampa då så gjorde en egen lösning med att borra ett par hål i plasten runt om och dra ett buntband som håller lamphållaren på plats
låter kanske komplicerat men det var väldigt simpelt. jordkablarna satte jag i jordpunkten som sitter bakom vänster framblinkers.
det jobbiga ljudet i framvagnen har behagat komma tillbaka nu
ett knackande och ibland skrapande ljud när jag svänger höger. försökte få med ljudet på film men vet inte om det lyckades så bra.
här kommer klippet iaf, det hörs bäst i intervallet 5-7. man får skruva upp volymen lite extra för att det ska höras.
[video]http://www.garaget.org/video/nafp1u4o6uqu[/video]
någon som har en teori om vad de är? första tanken är ju hjullager men det brukar väl tjuta och låta hela tiden? eller finns det fler lager i framvagnen? det kan inte vara en bussning som gett sig? låter ju lite som "metall mot metall"-ljud.
MVH
edit:
glömde lägga upp mitt lilla test av 2komponentsfärgen jag köpte för ett tag sen!
fyfan vilken skillnad att jobba med riktiga produkter säger jag bara. blev riktigt bra för att va lackat i ett pannrum och torkat under tiden jag högg ved (ingen optimal miljö precis)
haha
det är skyddet till dragkroken som fått lite färg om det inte framgår tydligt