GSM/GPS tracker brukar fungera om dom inte hittar den, själv har jag monterat en sådan för 1500kr, GPS delen fungerar inte under t.ex tak men den skickar senaste kända position om så skulle vara fallet, du kan skicka ett kodat sms till enheten och tutan börjar tjuta konstant, bra om gps-delen inte går att nå och du tvingas spåra med friendfinder som spårar via mobilmasten med 50-100meters noggrannhet...
Ett annat trix är att avstå larmtyper som cargard T70C som utnyttjar bilens orginal fjärrkontroll. Välj i stället t.ex ett 2-vägs vikinglarm (www.vikinglarm.se) som tjuvarna inte klarar av att ordna nycklar till och som heller ej kan manipuleras via bilens ODB2-uttag!
Dom har säkert gjort som i filmen gone in 60 seconds, hämtar nycklar i tyskland, sen fixxar bilen
Det är en sak jag inte förstår.. även om man fixar original nyckeln till rätt bil från tillverkare typ så måste ju ändå nyckeln kodas in? och då måste man ha de andra nycklarna också, men de finns väl sätt att undgå?
Here you go way to fast
don't slow down you're gonna crash!
Dom har säkert gjort som i filmen gone in 60 seconds, hämtar nycklar i tyskland, sen fixxar bilen
Det är en sak jag inte förstår.. även om man fixar original nyckeln till rätt bil från tillverkare typ så måste ju ändå nyckeln kodas in? och då måste man ha de andra nycklarna också, men de finns väl sätt att undgå?
skall ej säga för mycket, men finns maskiner som du kopplar in i obd uttaget, som kopierar koderna från databoxen som sedan lurar tändningen och startar bilen
skall ej säga för mycket, men finns maskiner som du kopplar in i obd uttaget, som kopierar koderna från databoxen som sedan lurar tändningen och startar bilen
Jaha okej, ja ingetting är omöjligt
Here you go way to fast
don't slow down you're gonna crash!