Jag ska köpa låsbult till mina fälgar och montera i efterhand... bytte till sommardäck idag...
Min fråga är om jag måste lossa samtliga bultar en aning eller om det räcker med att jag tar ut en helt och låter resten sitta med fullt moment (120nm) och bara skruvar i låsbulten till rätt moment???
Jag ska köpa låsbult till mina fälgar och montera i efterhand... bytte till sommardäck idag...
Min fråga är om jag måste lossa samtliga bultar en aning eller om det räcker med att jag tar ut en helt och låter resten sitta med fullt moment (120nm) och bara skruvar i låsbulten till rätt moment???
självklart momentnyckel :-) Har väldigt svårt att känna hur hårt jag drar annars.... vet inte om det bara är jag, men jag har en förmåga att dra saker för hårt...
Andra frågan... Ska det vara konisk eller sfärisk bult till dessa OZ fälgar?? har läst lite olika, men lika bra att få rätt från början...
vad blir den egentliga skillnaden om man skulle köra sfärisk i det här fallet?
Hittade en annons på blocket.. en som säljer OZ låsbultar och dom ser faktikst sfäriska ut... eller vad anser ni?? Vet ju inte till vilken typ av fälg just dessa går till, men jag kan ju ana att OZ inte skulle sälja en bult som inte funkar på deras LM fälgar... bara en tanke...
vad blir den egentliga skillnaden om man skulle köra sfärisk i det här fallet?
Hittade en annons på blocket.. en som säljer OZ låsbultar och dom ser faktikst sfäriska ut... eller vad anser ni?? Vet ju inte till vilken typ av fälg just dessa går till, men jag kan ju ana att OZ inte skulle sälja en bult som inte funkar på deras LM fälgar... bara en tanke...
OZ har låsbultar/muttrar med både sfärisk och 60graders kona men på nästan alla fälgar som dom gör så är det 60graders kona. Låsen på bilden kan jag hålla med om att det ser ut att vara sfärisk. Låsen brevid lådan är org lås från någon VAG bil och dom har sfärisk kona