3455
Sök

Problem med servostyrningen i volvo s60

21 Inlägg
17 april 2010
Trådstartare
När jag har åkt en längre sträcka över ca5 mil så känner jag och hör jag att det är något fel i servot. Då när jag kör sakta så att det blir trögt för hjulen att svänga vibrerar ratten och ett transsmisions ljud hörs högt. och vid motorbroms hörs samma sak. servolje-nivån är ok. tacksam för något tips.

21 Inlägg
17 april 2010
Trådstartare
jag vet att servostyrningen har fått dålig kritik i tester att den är för svag och inte hänger med. Men inte så här dålig får jag hoppas..

1 562 Inlägg
17 april 2010
kan ju vara pumpen som gett upp.

21 Inlägg
10 juni 2010
Trådstartare
Nu har jag lagat mitt servo problem HELT GRATIS!:-) Det var inte fel på pumpen, utan ett plast rör som låssnat i påfyllnings behållaren. Returen har sugit luft. Det vara bara att fiska upp plast röret ock trycka dit det på plats igen. Det var lite knixigt men nu funkar styrningen klockrent :-)

508 Inlägg
10 juni 2010
henkeT5 skrev:
Nu har jag lagat mitt servo problem HELT GRATIS!:-) Det var inte fel på pumpen, utan ett plast rör som låssnat i påfyllnings behållaren. Returen har sugit luft. Det vara bara att fiska upp plast röret ock trycka dit det på plats igen. Det var lite knixigt men nu funkar styrningen klockrent :-)

ok hur fiskar man upp den då hehe

och vart exakt sätter man den plast biten?
Senast redigerat av volvo-s60-t5 (10 juni 2010)

21 Inlägg
12 juni 2010
Trådstartare
Ja det kanske inte va bara att fiska upp den. Men jag tömde behållaren och tog loss den så jag kunde kika och se hur den låg. och sen tog jag en smal tång och lirkade upp den och satte dit den på det koppar färgade lilla röret som sitter i burken högst upp:-)

Sök