3394
Sök

Trimma en 945 ltt????

Bil rekondare
20 Inlägg
23 april 2010
Trådstartare
Jag har precis införskaffat mig en 945 ltt från 96 och skulle helt enkelt vilja veta hur man skrämmer upp en sån här motor på ett bra sätt? Skulle vilja ha båda billigare och enklare alternativ, och lite mer avancerad tilvägagångssätt!?
Tacksam för svar!!!!!!!!!!!

Bärs!
3 456 Inlägg
24 april 2010
Hej Jesper.

Det finns en utmärkt funktion här på Garaget.org som heter "sök".
Prova den så ska du se att du hittar svar på dina frågor.

MVH
Herr Aga_Diff

Edit: Lite kul också att du hittat till forumdelen efter 5år. smile
Senast redigerat av Aga_Diff (24 april 2010)

Garaget.org peakade 2008.

Just around the corner
41 Inlägg
25 april 2010
Byt wastegate klocka så slipper du åka runt med LTT

764 Inlägg
25 april 2010
Fimpa WG-slangarna ;-)

TeQuilla

Performance meck
342 Inlägg
25 april 2010
klipp av slangen mellan whastgate och turbon
sätt dit ett T kors typ ett sådant som sitter till spolingen till torkarna.
ut och gasa fullt!

Mvh viktor

3 182 Inlägg
25 april 2010
wg från turbomek.se. öppetfilter, vikingchip ecomax. 3" dp och ett laddtryck på 1bar så går den rätt bra.

388 Inlägg
26 april 2010
Köp en bit slang och ett T kors eller lyxa till det och köp en ställbar ventil(synd att klippa orginalslangen) kolla sedan laddtrycket det går fint att pysa upp till 0.5-0.6 bar(dom brukar hamna runt där med ett T-kors) på 940 ltt på orginal programvara till skillnad från dom flesta andra modernare turbo bilar där man direkt bör avstå.Detta ger en märkbar skillnad skulle tippa runt 20-30 hk.
Sedan kan man om man inte är nöjd som tidigare skrev chip,WG,avgas och mer laddtryck.

-utan 940
1 728 Inlägg
26 april 2010
Pilla inte på laddtrycket innan du skaffat en riktig laddtrycksmätare, inte Biltema utan antingen varvräknaren från en fulltryckare eller en fristående från t ex. BSR: http://sv.bsr.se/products/5445981/ (extrapris just nu).

Bil rekondare
20 Inlägg
26 april 2010
Trådstartare
Kan T-kors skada motor eller turbo? Kan man ta en westgate från en fulltryckare?

127 Inlägg
27 april 2010
Naj, t kors skadar inte motorn, blir som en pysvetil, fast den är alltid ställt på det laddet som blir. Jag hade själv kört med Dawes device eller pysventil.. Kan man ändra det till det man vill. Kör själv med Dawes Device, as bra=)

Bil rekondare
20 Inlägg
27 april 2010
Trådstartare
Kollade lite på bilen idag och såg att det sitter redan ett T-kors men det är 2 st på rad som går att justera om ni fattar vad jag menar:-) Kollad upp en wastegate idag på www.Ridetech.se Seperat "Wastegate Klocka "Vector"" Rea på den endast 415kr funkar en sån? Monterade även en laddtrycksmätare idag och den laddar nu 0,5bar... Kan orginal wastegaten ge mer än 0,5bar eller ska jag byta för att ladda mer????

388 Inlägg
27 april 2010
Jesper skrev:
Kollade lite på bilen idag och såg att det sitter redan ett T-kors men det är 2 st på rad som går att justera om ni fattar vad jag menar:-) Kollad upp en wastegate idag på www.Ridetech.se Seperat "Wastegate Klocka "Vector"" Rea på den endast 415kr funkar en sån? Monterade även en laddtrycksmätare idag och den laddar nu 0,5bar... Kan orginal wastegaten ge mer än 0,5bar eller ska jag byta för att ladda mer????

Japp du kan pysa upp till 1 bar(kanske mer,men 1bar lyckades jag med iaf) med orginal wastegate men det har en tendens till att bli ostabilt därför bättre med en kraftigare WG.
DU bör dock inte ladda mycket mer nu om du ej chippat bränsleboxen då du snart kommer att få spikningar annars.

Bil rekondare
20 Inlägg
28 april 2010
Trådstartare
Hur ställer jag upp laddtrycket mer, så som bilen är nu utan annan wastegate???? Räcker det att chippa bränsleboxen eller ska man chippa tändning också?

388 Inlägg
28 april 2010
Jesper skrev:
Hur ställer jag upp laddtrycket mer, så som bilen är nu utan annan wastegate???? Räcker det att chippa bränsleboxen eller ska man chippa tändning också?

Man pyser mer helt enkelt större T-kors eller skaffar en ställbar laddtrycksventil är wg väldigt sliten kan det dock ställa till det lite när du vill ha mer ladd.
Det räcker att chippa bränsle och det är dessutom bara bilarna med sk. guldbox som du kan chippa tändningen på.

Bil rekondare
20 Inlägg
28 april 2010
Trådstartare
Hur vet man om man har guldbox? Vad tror du om den wg jag har hittat på ridetech? Var får man tag på en ställbar laddtycksventil?

Får passa på och tacka för hjälpen med, skit schysst!!!!!!

388 Inlägg
28 april 2010
Guldboxen är i plåt annars är den i plast minns jag inte fel skall dom 3 sista nr vara 207 eller 219 eller 175 annars är det inte en sk. guldbox.
Här har du en länk till en fast och 2 ställbara pysventiler
http://shop.klracing.se/cgi-bin/ibutik/ … ;artgrp=36

Bil rekondare
20 Inlägg
28 april 2010
Trådstartare
om jag inte har guldbox kan jag köpa en och montera eller måste de byggas om. Har en vx3 kam på gång kan bara kasta i den eller måste man åtgärda något annat? Någon som har grejer att sälja????
Senast redigerat av Jesper (29 april 2010)

1 Inlägg
28 april 2010
Nog för att golf 3 är liten men ja tror ändå inte att du "bara" kan trycka ner den i en 945 utan att bygga om den lite först. Och på vilket sätt skulle de göra så att volvon blir vassare??????

lollollollol

GUUUD va rolig jag är wink
Senast redigerat av Tpetman (28 april 2010)

388 Inlägg
29 april 2010
Jesper skrev:
om jag inte har guldbox kan jag köpa en och montera eller måste de byggas om. Har en vx3 kam på gång kan bara kasta i den eller måste man åtgärda något annat? Någon som har grejer att sälja????

Du skall kunna montera en guldbox utan moddar rätt av om du ej har en sådan kolla på turbo performence club där brukar finnas till salu imellanåt.

Bärs!
3 456 Inlägg
29 april 2010
Tpetman skrev:
Nog för att golf 3 är liten men ja tror ändå inte att du "bara" kan trycka ner den i en 945 utan att bygga om den lite först. Och på vilket sätt skulle de göra så att volvon blir vassare??????

lollollollol

GUUUD va rolig jag är wink

Underbart 1'a inlägg. wink

Garaget.org peakade 2008.

Sök