2886
Sök

Volkswagen jetta 1,8i - 89

409 Inlägg
1 maj 2010
Trådstartare
#21
hinowa skrev:
svempus skrev:
är lättare att ta bort toppen med insuget och grenröret på plats det var vad dom tipsa om i rephandboken i alla fall. köpte nått verktyg från biltema till avgasklämmorna funka bra när man kom på tekniken att få bort dom...

länka verktyget?

visst http://www.biltema.se/Bil---MC/Verktyg- … did=191310 är detta...

En Saab utan turbo är som en räkmacka utan räkor..

626 Inlägg
1 maj 2010
#22
svempus skrev:
hinowa skrev:
svempus skrev:
är lättare att ta bort toppen med insuget och grenröret på plats det var vad dom tipsa om i rephandboken i alla fall. köpte nått verktyg från biltema till avgasklämmorna funka bra när man kom på tekniken att få bort dom...

länka verktyget?

visst http://www.biltema.se/Bil---MC/Verktyg- … did=191310 är detta...

oj vilken pryl;) får kolla vidare på det där, tack iaf!

för att bli gammal och vis, måste man vara ung och galen!

Försöker iaf
12 819 Inlägg
1 maj 2010
#23
"det som ska göras med bilen är: plana toppen, riktigt olje byte efter att toppen har åkt på bilen efter som att den har tryckt över vatten i oljan, byta framdämparna dom är dåliga, kamrems byte när jag ser att motorn går som den ska, och allmän övergång av bilen...."


Ööuummm... är inte det lite tokigt? Ska du montera ihop motorn med den gamla remmen bara för att se om den går? Sen riva allt igen och byta remmen? En kamremssats är inte så dyr, montera en ny på en gång så slipper du dubbeljobb.



Mvh Tommy
Senast redigerat av te_wik (1 maj 2010)

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

409 Inlägg
1 maj 2010
Trådstartare
#24
de är de att jag inte är helt hundra på att den står rätt i motorn och det är inte så jobbigt att byta remmen. kommer ändå att ha köpt en kamremssats till bilen och ha liggande när motorn är klar. får se hur jag gör...

En Saab utan turbo är som en räkmacka utan räkor..

409 Inlägg
2 maj 2010
Trådstartare
#25
här kommer en bild på dagen bravader....
http://forumbilder.se/images/c3201090445PM0cf6.jpg
snart klar på höger sidan nu bara vänster kvar....
huven fick sig en övergång med dock ingen bild på den...

var vad jag fick klart nu i dag kommer nog att dröja till nästa uppdatering blir runt den 18 maj tror jag har dåligt med pengar nu...
Senast redigerat av svempus (2 maj 2010)

En Saab utan turbo är som en räkmacka utan räkor..

Försöker iaf
12 819 Inlägg
2 maj 2010
#26
Högersidan ser ju långt ifrån klar ut. Kolla bakre dörrhandtaget tex, sen längst bak vid stötfångaren.



Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

409 Inlägg
2 maj 2010
Trådstartare
#27
ja men jag tycker att det är klart bara lite små saker till så äre 100% klart...

En Saab utan turbo är som en räkmacka utan räkor..

409 Inlägg
5 maj 2010
Trådstartare
#28
ska försöka att få bilen klar till slutet av denna månad och besiktigad i slutet av juni. och se om bilen går igenom den utan några 2or kommer nog att bli nån två skulle jag tro....

En Saab utan turbo är som en räkmacka utan räkor..

409 Inlägg
6 maj 2010
Trådstartare
#29
toppen kommer att lämnas till motorfirman för planing som gav mig priset på 2200 för jobbet. jag har räknat lite på det och det skulle bli ungefär lika dyrt att köpa delarna löst på olika ställen än att låta dom göra jobbet och få alla andra saker med på köpet. kommer bara behöva köpa en momentnyckel då för att få ihop bilen....

En Saab utan turbo är som en räkmacka utan räkor..

VW NÖRD
409 Inlägg
8 juni 2010
#30
Tja! hur gick det med toppen? blev det bra? smile

Mvh// Askelius

Varför krångla till det och inte köpa GOLF från början?=)


Sök