2518
Sök

Vw golf 1.4 gl 1993 El problem

19 Inlägg
1 maj 2010
Trådstartare
Hej här om dan så var jag ute och körde med bilen. hade på belysningen eftersom det var mörkt ute. pang så de så blev allt svart. all belysning i instrument panelen var svart inga ljus inget alls,  både bak var dött samt främre ljusen. men jag kunde köra med hel ljus. fast då var jag tvungen att " hålla i hel ljus spaken hela tiden" för att de skulle lysa. annars så slutade hel ljusen att lysa. jag har vart och kollat lite bakom knappen som man vrider för att få natt ljus på. där att ett reläar de så lite småt bränt ut. men insidan verkade vara hel. fast den "klickade inte"  som den ska göra , typ som den inte fick kontakt då.

hjälp mig snälla

mvh

leg. dödsklant
128 Inlägg
1 maj 2010
..kolla säkringarna först, men det har du nog gjort ^^ det är ju till o med enklare än att skriva här hihi tongue kan du fota reläet och lägga upp en bild vore det nog bra. fick du något ljud när ljuset försvann eller dog allt bara?

har du en multimeter at mäta över reläet med?

låter ju lite som att det är reläet och ev. knappen till som bör bytas.. neutral
Senast redigerat av frisedel (1 maj 2010)

Touch my shit and I’ll rip your fuckin’ heart out, euro-trash!
http://tag-der-arbeit.extrajetzt.de/

Merca-lastbils mekaniker och leg. vw-nörd..
857 Inlägg
2 maj 2010
Det låter som om eldelen i tändningslåset gett upp för dig. Funkade fläkten när detta hände? Om inte så skulle jag byta eldelen i t-låset. Vanligt fel på äldre vw-bilar.

Sök