3750
Sök

Låsa Vevaxlen på bilen?

1 364 Inlägg
4 maj 2010
Trådstartare
#1
ska ha bort remhjulet som sitter på vevaxlen men så fort jag vrider på den så går ju motorn runt så klart..
har inte tillgång till tryckluft och om man lägger i växel och bromsar så känns det som man ska dra sönder växellådan :S Snälla kom med tips!


Bärs!
3 456 Inlägg
4 maj 2010
#2
Använd ett dragskaft och lås/spärra det mot tex. ramen, dra till startmotorn en snabbis, Klart. smile

Garaget.org peakade 2008.

Försöker iaf
1 998 Inlägg
4 maj 2010
#3
Är de till 525an?

Har för mig att den ska dras 260nm. De bästa är ju att bogsera bilen till någon som har tryckluft annars så funkar de nog att göra som aga_diff skrev

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet

Försöker iaf
12 819 Inlägg
4 maj 2010
#4
Vilken växel har du haft i när det du testat?



MVh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Försöker iaf
12 819 Inlägg
4 maj 2010
#5
Boostrider skrev:
Är de till 525an?

Har för mig att den ska dras 260nm. De bästa är ju att bogsera bilen till någon som har tryckluft annars så funkar de nog att göra som aga_diff skrev

Men glömt isf inte att ta lös kabeln från tändspolen eller på nåt annat sätt se till så motorn inte startar...




Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

1 364 Inlägg
4 maj 2010
Trådstartare
#6
Det är till hondan wink

Aga diffs ide lät lite intressant! ska testa det!

har testat i 1ans växel

tack för alla svar bilen måste bli klar tills lördag!

Mvh Alexander


Försöker iaf
12 819 Inlägg
4 maj 2010
#7
Beangt skrev:
Det är till hondan wink

Aga diffs ide lät lite intressant! ska testa det!

har testat i 1ans växel

tack för alla svar bilen måste bli klar tills lördag!

Mvh Alexander

Testa 5an då wink


Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

1 364 Inlägg
4 maj 2010
Trådstartare
#8
Okej ska testa 5an med då smile
köpte en sån eldriven muttermaskin på mekonomen för dyra pengar men den satt för hårt :S


337 Inlägg
4 maj 2010
#9
mutterdragare är att rekommendera, den lossnar inte direkt utan du får knacka länge innan den släpper.

edit: hade fressten samma problem när jag skulle lossa remskivan på min civic, den satt riktigt hårt, provade 3 olika mutterdragare, gick inte.. åkte in till en verkstad och frågade snällt om dom kunde lossa den då dom har lite större maskiner, så tjopp så va den loss. skruva fast den igen (då inte lika hårt såklart) och sen körde jag hem o lossa med min egen mutterdragare.
Senast redigerat av Mitsuhini (4 maj 2010)


1 364 Inlägg
5 maj 2010
Trådstartare
#10
Gick inte att köra med startmotorn för då dras bulten åt sad
gick inte i 5ans växell heller helt sjukt vad den sitter fast!


1 661 Inlägg
5 maj 2010
#11
Finns det inte hål i remskivan, isåfall kan man bygga ett verktyg som man kan hålla i hjulet med. Om man har svets vill säga.

1 364 Inlägg
5 maj 2010
Trådstartare
#12
Hardjim skrev:
Finns det inte hål i remskivan, isåfall kan man bygga ett verktyg som man kan hålla i hjulet med. Om man har svets vill säga.

Finns inget hål och har ingen bra svets sad



Sök