Är kanske nästa dax för en uppdatering.. har ju börjat gå lite fort nu iaf.
Fick ett riktigt idiotryck i våras. Nu skulle biljävlen ihop igen och bli snabbast bland kompisarna igen..
Började 5 veckor innan Emmaboda och la all tid som jag inte sov eller jobbade på att skruva med bilen. var ju en del att göra, typ bygga bur och ny motor mm..
Fick tyvärr ge upp Emmaboda sent kvällen innan efter massa småstrul sista dagen.
Åkte ner och mappade bilen hos Jonas någon vecka senare. Mappade på gata och det var en spännande upplevelse!
Bilen var helt hysterisk! Laddar på 3,5bar och bottnade 1600cc spridarna trots 4bar i grundtryck på soppan. så effekt fanns i grejerna.
402m Anderstorp för att testa: hade lite barnsjukdomar och lite småstrul men satte iaf nytt personbästa 10,22s.
Kände att det fanns väldigt mycket mer å ge i bilen.
Moholmstrippen nästa: Äntligen där satt 9an! 9,79s 234km/h!! åkte 244km/h som bästa slutfart.
Hade uppe bilen i i bänk men det ville sig inte alls 600hk på hjulen ;( Motorn ville inte alls gå som jag ville.
hem och felsöka.. bytte diverse grejer och kändes som den blev bättre och bättre.
Actionmeet: bilen gick inte helt som den skulle innan men tänkte att jag åker dit och testar iaf. gick bättre än jag trodde.. Mycket bättre! Strulade lite först och dummade sig. men till slut så lossnade det 9,47s 237km/h!! Helt jävla underbar känsla! åka under 9,5 har man ju knappt vågat drömma. och känns ändå som att det finns lite mer att ge i den. Testade på Lördagen med på Actionmeet, första repan ut 9,48s. repan efter det ville inte någon av drivaxlarna bak så då var det färdigkört..
Ska dit med nya drivaxlar nu och nästa helg blir det körning på Mk Brinkarna Emmaboda. Får se om det går att finputsa tiden lite till.