2935
Sök

Volvo 940 med m90 och 6puckad sinter (hjälp!)

15 Inlägg
7 maj 2010
Trådstartare
#1
Hejsan! jag har precis beställt en tp-712 från kg och tänkte nu beställa en 6-puckad sinter från KL. Men på KG:s sida står det "(std Volvo ca 7.1mm), " och Sintern från kl är 7,9mm. Hur ska jag göra då?
KG skriver även "där så behövs lägg brickor eller svarva svänghjulet." behöver man svarva av svängehjulet eller är det så lite som skiljer att det går ändå? det skiljer ju 0,8mm.

Gärna snabba svar då jag ska beställa sintern så fort som möjligt om den passar,



Tack för svar!
Senast redigerat av Poppowisch (7 maj 2010)


213 Inlägg
7 maj 2010
#2
Lägga brickor bakom tryckplattan fungerar utmärkt.

15 Inlägg
7 maj 2010
Trådstartare
#3
Menar du mellan tryckplatta och svänghjul?


är svänghjulet stiftat i tryckplattan?
Senast redigerat av Poppowisch (7 maj 2010)


P o r s c h e
1 700 Inlägg
7 maj 2010
#4
Poppowisch skrev:
Menar du mellan tryckplatta och svänghjul?


är svänghjulet stiftat i tryckplattan?

Ja de är det, tre stift brukar det vara och 6 skruvar. Lägg en 0.8mm bricka runt varje skruv mellan tryckplatta och svänghjul så ska det fungera.


15 Inlägg
10 maj 2010
Trådstartare
#5
Bensinskallen skrev:
Poppowisch skrev:
Menar du mellan tryckplatta och svänghjul?


är svänghjulet stiftat i tryckplattan?

Ja de är det, tre stift brukar det vara och 6 skruvar. Lägg en 0.8mm bricka runt varje skruv mellan tryckplatta och svänghjul så ska det fungera.

Okej, jag kör på det. blir nog bra. tack så mycket för hjälpen!


761 Inlägg
10 maj 2010
#6
Se bara till att brickorna absolut inte är tjockare än 0,8mm.

egentligen kan man skippa brickorna med, det som händer är att kopplingen kommer vara som kraftigast när den är lite sliten.

med brickorna och rätt mått så är kopplingen kraftigast när den är ny, sen blir den successivt sämre med slitaget.



Sök