2655
Sök

Tips på 10" bas som skall sitta i min 66 mustang?

4 Inlägg
13 maj 2010
Trådstartare
Hej jag vill ha tips på en välljudande 10" bas i prisklassen 1500-2000 som skall sitta i min mustang.

187 Inlägg
13 maj 2010
H-K skrev:
Hej jag vill ha tips på en välljudande 10" bas i prisklassen 1500-2000 som skall sitta i min mustang.

Kolla in på www.blekingebilradio.se dom har relativt mycket grejer! Vill du ha välljud så rekomenderas ju DLS, Focal, Helix och Hertz med mera! Finns nog mycket bra i den prisklassen!

Nya planer..

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
13 maj 2010
Dls Rw10......

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

4 Inlägg
13 maj 2010
Trådstartare
Tack för tipset snirrealm,  jag är ute efter en bas som verkligen spelar gott och tight och hänger med när man matar på tyngre rock. Men även har djup för att väcka döda smile

Jag har lyssnat på DLS, Focal och de är lite för "tillbakalutade" och "själslösa" för min smak tyvärr .Visst de låter tonalt bra men jag vill mer ha en live känsla och ös i mitt ljud än vad jag hört från dessa (hittills skall jag säga).

6 851 Inlägg
13 maj 2010
Vad har du för steg?
varför måste det just vara en 10"?

1 727 Inlägg
13 maj 2010
Av bilens utförande att döma, vill inte H-K sabba hatthyllan....?
Det blir en bas i ryggstödet som inte syns kan jag tro.
Det ryms inte mer än 10a mellan uk hatthylla och kickupen i golvet ovanför bakaxeln.
Billiga basar, och basar för "finlir" har jag i sortimentet.
När jag plockade in Digital Designs i sortimentet så fyllde det upp ett hål i sortimentet.

Mer känsla och ös, ja då H-K kan jag direkt råda dig till en DD-bas till Mussen.
510 heter modellen, och den ligger bra till i din basbudget.
Den kommer att räcka mycket bra, och kommer lätt spela igenom Mussens ganska tunna ryggstöd.

Du nämner inget om slutsteg, så det kanske du har???

Pierre
Musseägare själv smile

Shopen med personligt engagemang. Handla i WEBSHOPEN
Bilstereotidning på nätet: LÄS!
Seastreams Garage på FACEBOOK
Motorshow i Kungsängen på FACEBOOK

20 Inlägg
13 maj 2010
Om det är ös du är ute efter och inte så mycket finlir så måste jag säga att MDS får man mycket bas för pengarna. Annars så kan jag rekommendera en Kicker L7 10" i sluten låda, har en sån i en 940;sedan och den spelar gryyymt bra måste jag säga. Både jag och killen på BRL blev mycket förvånade när vi provlyssnade denna i bilen!! Den basen ligger dock på ca 3900kr.

Kan rekommendera att ringa till Björn på DB-Aktuten med, duktig kille med masssor av olika märken i din prisklass=)

Lycka till!

4 Inlägg
13 maj 2010
Trådstartare
Horsyhorse har så rätt i sitt antagande om att storleken har betydelse smile Jag har ett gammalt H/K TC 600 som jag tänkt driva på basen men kommer antagligen att byta ut steget mot nåt modernare steg senare.

DD låter ju intressant men finns de att prov lyssna på i butik inågonstans Öland/Kalmar regionen? Kan ju åka lite längre med om DD verkligen är nåt att provlyssna.

4 Inlägg
13 maj 2010
Trådstartare
Jag har googlat lite och det verkar som om DD är mer ett dB drag märke, stämmer det eller funkar de även till musik?

20 Inlägg
13 maj 2010
Jag har enbart lyssnat på DD 9510 (ca 9000kr) och kan ju bara säga att när det gäller hårdrock så spelade den gryyyymt bra. Är det samma karaktär på DD överlag så är det bara att slå till!!!

16 197 Inlägg
13 maj 2010
DD är tyd ladande va gäller dB.. men dom låter riktigt najs.

vilka dls basar har du lyssnat på?

lyssnar på prylar i en butik så kan de låta rätt olika om man sätter de i en bil.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

6 851 Inlägg
13 maj 2010
JL har ju ganka så trevliga basar oxå. Kanske skulle deras 6W3V3 basar kanske skulle funka för dej? Dock så hamnar 8 och 10" lite över budget (ca 400+ för 10").

Men har du verkligen lyssnat på DLS RW10? den skulle jag nog kalla mycke prisvärd. Under 900 får man ju en sådan för idag, dock så bör steget kunna belastas i 2ohm.

1 727 Inlägg
13 maj 2010
evilaudio skrev:
lyssnar på prylar i en butik så kan de låta rätt olika om man sätter de i en bil.

Jag kan säga att det är det fina(ärliga) med att ha en massa olika subbar i låda, som man lätt kan skifta för demo i pickupen. Mkt bättre än på golvet/ställ i butik. Man hör precis hur en bas spelar.

Pierre

Superhedde
255 Inlägg
13 maj 2010
Digital Designs 510. Den mest prisvärda bas jag någonsin testat. Kör en själv just nu som hemmasub i 38liter portad låda stämd 35hz. Den spelar så sjukt tight till all typ av musik så jag saknar ord att beskriva den med. Helt enkelt otroligt prisvärd för sina 1500:-.

Mvh Mattias Hedin
Senast redigerat av DJ_Hedde (13 maj 2010)

DJ sedan 1990. Jobbat med billjud sedan 1999. Musikproducent. #mattheroproducer

1 727 Inlägg
13 maj 2010
H-K skrev:
Jag har googlat lite och det verkar som om DD är mer ett dB drag märke, stämmer det eller funkar de även till musik?

Under min korta tid som DD-ställe(och personligen intresserad av välljud, inte BRÖÖÖL), kan jag säga
att alla funderingar att DD=bara dB är omkullkastade.

Det är ju inte kul att tipsa om andra handlare wink , men om du kikar in på
http://www.websitefolder.net/DigDesigSve2/Handla_DD.asp , så kan du hitta
en handlare i närheten av dig. Du skall definitivt lyssna på en 510a tycker jag.

H/K steget tycker jag du ska prova med INNAN du ev. köper nytt.

Pierre

Gladen Audio
2 388 Inlägg
13 maj 2010
Cliff bor i kalmar o har DD´s billiga 8" i sin crx iofs 10st men du kan ju få en liten uppfattning om du frågar om en demo hos han, jag tror nog du blir nöjd med DD1510
http://www.garaget.org/Black-Angel

Annars kan du hälsa på ChassIT i Borgholm o se vad dem kan erbjuda från deras sortiment.

Svensk mästare i Street Stock 2012 med 148,8dB
Svensk Mästare i Street 100A 2011 med 150,0 dB
Svensk mästare i ESPL MASTER och Bassrace 139,9 2010
Team-leader för Team1

Sök