tja nu hade jag tänkt att anpassa baslådan efter bagaget men nu är det så att jag vet inte riktigt hur jag ska ha den, basarna är två st DLS RW10 men jag har gjort en slarvig skiss på hur jag hade tänkt mig men tror ni det blir bra?
Om du får det tätt så blir det bra ja, jag kör med en sån konstruktion i min bil och det poppar på rätt bra. Ett tips är att köra med skiljevägg mellan basarna så blir lådan stabilare och om en bas går sönder så spelar du inte sönder den andra också.
Om du får det tätt så blir det bra ja, jag kör med en sån konstruktion i min bil och det poppar på rätt bra. Ett tips är att köra med skiljevägg mellan basarna så blir lådan stabilare och om en bas går sönder så spelar du inte sönder den andra också.
jo jag var och hämtade lite inspiration från ditt bygge faktiskt men då gör jag så och sätter dit en skiljevägg
appeN skrev:
Får du till detdär måste du lägga upp bilder när det är klart!
jag ska dra ut och börja bygga direkt försöker få upp bilder sen
Hallå eller! Jag hade en sån låda i min 940;sedan och den spelade grymt bra och tajt och detta utan att det det lät mycket utanför bilen. Körde dock med Kicker L5 10" basar. Så den konstruktionen kan jag lätt rekommendera om man inte bryr sig så mycket om bagageutrymmet=)
Går faktiskt att ha bsarna riktade mot ryggstödet med. så länge lådan är sluten eller man har portarna mot skidluckan.
Har du portarna uppåt så ja, sätt basarna i 90-gradersvinkel som du ritat på bilden. Lite klurigare att få till är att låta de vinklade bafflarna luta lika mkt som fronbaffeln vilket då gör att man kan få in 2x12"med
alltså det där projektet gick inge bra jag har så dåligt tålamod så orkade inte bygga klart den men jag byggde en ram runt lådan och täta mot ryggstödet vart mycket bättre ljud!