Bygga baslåda i volvo 940

Zzoink
13 maj 2010 · 1 229 Inlägg

tja nu hade jag tänkt att anpassa baslådan efter bagaget men nu är det så att jag vet inte riktigt hur jag ska ha den, basarna är två st DLS RW10 men jag har gjort en slarvig skiss på hur jag hade tänkt mig men tror ni det blir bra?

https://www1.garaget.org/gallery/archive/131772/927847_o6iew1.jpg

ChriZtoffer GAS democar 2018!
13 maj 2010 · 8 744 Inlägg

Om du får det tätt så blir det bra ja, jag kör med en sån konstruktion i min bil och det poppar på rätt bra. Ett tips är att köra med skiljevägg mellan basarna så blir lådan stabilare och om en bas går sönder så spelar du inte sönder den andra också.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!
AppeN
13 maj 2010 · 172 Inlägg

Får du till detdär måste du lägga upp bilder när det är klart! smile

Zzoink
13 maj 2010 · 1 229 Inlägg

ChriZtoffer skrev:
Om du får det tätt så blir det bra ja, jag kör med en sån konstruktion i min bil och det poppar på rätt bra. Ett tips är att köra med skiljevägg mellan basarna så blir lådan stabilare och om en bas går sönder så spelar du inte sönder den andra också.

jo jag var och hämtade lite inspiration från ditt bygge faktiskt roll men då gör jag så och sätter dit en skiljevägg smile

appeN skrev:
Får du till detdär måste du lägga upp bilder när det är klart!

jag ska dra ut och börja bygga direkt tongue försöker få upp bilder sen smile

AppeN
13 maj 2010 · 172 Inlägg

Ut med dig wink Lägg upp bilder i denna tråden sen smile

Cribbe84
13 maj 2010 · 20 Inlägg

Hallå eller! Jag hade en sån låda i min 940;sedan och den spelade grymt bra och tajt och detta utan att det det lät mycket utanför bilen. Körde dock med Kicker L5 10" basar. Så den konstruktionen kan jag lätt rekommendera om man inte bryr sig så mycket om bagageutrymmet=)

Lonefox Bad music kills good sound
13 maj 2010 · 7 241 Inlägg

Går faktiskt att ha bsarna riktade mot ryggstödet med. så länge lådan är sluten eller man har portarna mot skidluckan.

Har du portarna uppåt så ja, sätt basarna i 90-gradersvinkel som du ritat på bilden.
Lite klurigare att få till är att låta de vinklade bafflarna luta lika mkt som fronbaffeln vilket då gör att man kan få in 2x12"med wink

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
AppeN
13 maj 2010 · 172 Inlägg

Hur går det med lådan? smile

Zzoink
14 maj 2010 · 1 229 Inlägg

AppeN skrev:
Hur går det med lådan? smile

jodå det går fint tongue har väggarna där basarna ska sitta kvar att bygga men annars rullar det på wink tänkte ta nån bild imorgon och lägga upp i galleriet smile

AppeN
14 maj 2010 · 172 Inlägg

Gött! Bara att bygga, hojta till när du lagt upp lite bilder smile

strandberg31
14 maj 2010 · 2 419 Inlägg

Blir ljudet märkbart sämre om man sätter porten framåt istället för att sätta den vid skidluckan?

Nissan Skyline R33 GTST "MINTY" (1994)
ChriZtoffer GAS democar 2018!
14 maj 2010 · 8 744 Inlägg

Skidluckan är väl ändå framåt, eller har du den upp i hatthyllan? tongue

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!
Zzoink
14 maj 2010 · 1 229 Inlägg

strandberg31 skrev:
Blir ljudet märkbart sämre om man sätter porten framåt istället för att sätta den vid skidluckan?

alltså om du har porten mot bagageluckan istället för mot skidluckan? jaa isånnafall blir det märkbar skillnad tongue

strandberg31
14 maj 2010 · 2 419 Inlägg

manne_940 skrev:

strandberg31 skrev:
Blir ljudet märkbart sämre om man sätter porten framåt istället för att sätta den vid skidluckan?

alltså om du har porten mot bagageluckan istället för mot skidluckan? jaa isånnafall blir det märkbar skillnad tongue

Ja jag menar som du säger manne hahah ibland kan man allt big_smile

Nissan Skyline R33 GTST "MINTY" (1994)
Sickan_
16 maj 2010 · 945 Inlägg

Smart idé..  Du får skriva hur resultatet blev när du är klar med allt samt lägga upp bilder. smile

Det finns inga dumma frågor, det finns bara dumma människor som inte fattar!
_________________________________________________________________________
Mackiie
12 augusti 2010 · 3 Inlägg

coolt bygge dedär! upp med bilder big_smile inte så att du har lust å dela med dig av måtten för bygget? smile

Zzoink
13 augusti 2010 · 1 229 Inlägg

alltså det där projektet gick inge bra tongue jag har så dåligt tålamod så orkade inte bygga klart den sad men jag byggde en ram runt lådan och täta mot ryggstödet smile vart mycket bättre ljud! big_smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang