3809
Sök

Hjälp med tv inställning

the_lion
14 maj 2010
Trådstartare
Tja!

nu är det så att jag hade köpt en 47 tums lcd tv, tv:en heter LH3000
och jag kopplade in ps3:en men gubbarna (fifa) är suddiga och sånt, men jag har testat med allt och jag vågar inte göra för mycket då jag kanske tar sönder själva tv:en

så nu undrar jag ifall nån vet hur jag ska ställa in tv:en?

det är en full-hd men jag har ingen hdmi

tacksam för svar!

84 Inlägg
14 maj 2010
Börja med att använda en riktig HDMI kabel, om det fortfarande är suddigt så kan du säkerligen ställa in upplösningen på ps3:n. Har själv ett xbox 360 och där kan du välja vilken upplösning du vill köra med.

the_lion
14 maj 2010
Trådstartare
så jag måste gå köpa en kabel nu?! fyfan! va jobbigt
aja tack för tipset
nåt mer man kanske kan göra?

tysk.
592 Inlägg
14 maj 2010
the_lion skrev:
aja tack för tipset

Kan väl knappt kosta en 100ing? smile
Du tappar sjukt med kvalite genom att inte köra hdmi.

9 108 Inlägg
14 maj 2010
Varför köpa en PS3 för flera tusen och snåla på en hundring så man inte kan utnyttja dess potential? Köp dig du en HDMI-kabel på kabelgiganten.se för en liten slant smile

595 Inlägg
14 maj 2010
bramida.se har mycket billiga kablar! smile

Studerande maskiningenjör
1 903 Inlägg
14 maj 2010

tyckte denna passa så bra in här tongue då förstår du principen med att ha PS3 och FullHD-TV men ingen HDMI-kabel wink

ontopic: ifall det inte skulle bli bättre med kabel så kan du ju alltid ändra bildinställningarna i TVns menyer. och vill du inte ändra dem manuellt så finns det oftast förinställda val, tex "bio", "miljö", "dynamisk" osv...

MVH

edit: såg nu att du redan hade försökt ställa in den. har väldigt svårt att tro att du skulle kunna ha sönder TVn genom att ändra inställningar tongue men är du orolig så hör med personalen där du köpte den smile
Senast redigerat av _Fredde_volvo_ (14 maj 2010)

the_lion
15 maj 2010
Trådstartare
MilleN skrev:
Varför köpa en PS3 för flera tusen och snåla på en hundring så man inte kan utnyttja dess potential? Köp dig du en HDMI-kabel på kabelgiganten.se för en liten slant smile

fan heller att jag snålar! jsg visste bara inte att det skulle ge en sån effekt

och jag gick faktist igår och köpte den efter att den första killen som skrev i tråden sa att jag behövde en så gick jag och köpte den på netonet för 99kr

så kalla inte mig snål när jag inte visste vad man skulle göra!

men det blev bra till slut

1 468 Inlägg
15 maj 2010
the_lion skrev:
MilleN skrev:

och jag gick faktist igår och köpte den efter att den första killen som skrev i tråden sa att jag behövde en så gick jag och köpte den på netonet för 99kr

hur gjorde du då? räckte det med kabeln eller fanns det ytterligare inställningar?

Denna fråga e för att hjälpa dom som har snarlika problem men inte hittar lösning.

mvh

the_lion
15 maj 2010
Trådstartare
det ända som behövdes var kabeln. kopplade in den till tv:en och Ps3:en så var de klart smile

9 108 Inlägg
15 maj 2010
the_lion skrev:

Det var absolut inget illa menat men du verkade väldigt negativ innan för att du skulle behöva köpa någonting wink

the_lion skrev:
aja tack för tipset

Gôtt att det blev bättre!

116 Inlägg
15 maj 2010
Amor_Vincit_Omnia skrev:
Lånar tråden lite om det är OK smile

Jag fick nyligen en redigt stor LCD HD tv i födelsedagspresent och den funkar väll utmärkt egentligen men det är så att jag bor ute på landet och behöver därför en tv boxer för att jag ska ha något att titta på.

Men hur som hellst så varje gång jag ska byta kanal på Boxer kontrollen typ från 3:an till 6:an så kommer det upp ljudinställningar på TV:n som jag varje gång måste klicka bort med Tv kontrollen hela tiden, och när jag trycker på ljudlöst knappen på boxer kontrollen så kommer det istället upp bildinställningar på TV:n lol Alltså kanalerna funkar osv om jag vill se tv4 sport så kan jag ju det men det är så att den där förbannade ljudinställningarna kommer upp hela tiden varje gång jag byter kanal neutral

Är det någon som vet vad det kan vara för fel? och jag har HDMI på TV:n om det spelar någon roll? roll

Köp en Ca modul till tvn så slipper du boxern helt och får en fjärrkontroll mindre att använda.

VW-nörd?
4 332 Inlägg
15 maj 2010
brukar ju få ca modulen gratis när man teckna abb...finns annars rövbilligt på tradera

Sök