2636
Sök

Vilken bil har sina främsta för och nackdelar? | 2JZ-GTE, RB26, S54-B32, SR20 m.fl.

238 Inlägg
14 maj 2010
Trådstartare
#1
Tjena!

-Vet inte om denna tråden blir en succé eller inte. Men vi får se!

http://img441.imageshack.us/img441/1467/bannerfes.jpg

Har surfat runt och kollat lite på era bilar här på Garaget.org och även sett en del klipp på Youtube.
Då har de bland annat ploppat upp lite tankar i huvudet..

De finns ju mängder med delar ute på marknaden till i princip alla bilar.
Att bestämma sig att man vill bänka 800hk med en M3 eller drifta med en gammal Toyota från -80 talet
är inte längre några drömmar, som de kunde varit förr i tiden..
Marknaden för bildelar är enorm och växer varje dag och nu finns inte frågan "om de är möjligt"..
Frågan låter numera "Vad kan de kosta?".

De föds dessutom allt fler tillverkare och i samband med mängden möjligheter
så kommer dock nya frågor upp på anslagstavlan.. d.v.s. Vilket som är bäst för vad?.


__________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________

På senare tid har jag sett allt från drifting/drag Skyline's från PB-z som bänkar 4-500hk..
Time attack EVO's och Imprezor från JRM Racing till en drös med
BMW M3 på 650hk+ från amerikanska "Horse Power Freaks".

Man märker att Mitsubishi Lancer EVO är mest populär bland Time Attack fans
och Supra är mest populär bland 402m killarna.

Att hitta en "Car Tuner" är rena barnleken nu för tiden. De finns folk till allt, överallt.

Så då är frågan......

Vilken bil är egentligen bäst till vad?
Vilken motor kan du bänka ut högsta effekt på original delar?
Vilket chassi lämpar sig bäst till vad?
Vilken motor tål mest stryk?
Hur är bilen att köra resp. vad har den för köregenskaper?
Problem som bilen / motorn brukar ha?
Vilken är lättast att mecka med?
Vilken har mest utrymme för t.ex. multimedia?


Bilarna jag i frågesätter just i denna tråden är bland annat:

Toyota Supra MK4 - 2JZ
Nissan Skyline R32/33/34 - RB26
Nissan Silvia - SR20
BMW M3 e46 - S54-B32
Subaru Impreza - ? - (Dom nyare modellerna från -05 och upp)
Mitsubishi Lancer EVO - VII, VIII, IX


Tänk nu inom realistiska ramar. Att säga att t.ex. en Bugatti Veyron bänkar bäst
på original delar exempelvis är löjligt. Här snackar vi en normal-i-snitt prislapp.
Allt från BMW E34, E36, E46 till Toyota Supra MK3/4 och Nissan 350z.


Kom gärna med fler förslag på bilar samt vad dom lämpar sig bäst till smile
Du kan svara individuellt om din bil, fastän du inte ägt någon av dom andra bilarna,
fast hitta inte på en massa saker!

Ett normalt och bra svar enligt mig i denna tråden skulle vara t.ex...
-Ägare till en Nissan Primera P11 -98 (SR20 motor).
-Fördelar
-Nackdelar
-Kör egenskaper
-Bilen är bra till
-Lätt/svårt att hitta tillbehör.

Eller att man har frågor kring ett fordon.

o.s.v..

Bryr du dig inte så behöver du inte svara.


Lycka till! smile



_________________________________________________________________________
Hoppas nu denna tråden blir lyckad, inte spårar ut och inte blir låst. Mycket nyttig fakta inför
inköpet kan skrivas ner i denna tråd istället för att ha 10000 trådar om vad som är bäst.
Senast redigerat av Dannii (15 maj 2010)

What more can I say? Gumball 3000 for the win, baby!

238 Inlägg
15 maj 2010
Trådstartare
#2
editerat ämnes namn.

What more can I say? Gumball 3000 for the win, baby!

238 Inlägg
18 maj 2010
Trådstartare
#3
Tänkte bara kolla en sista gång om inte nån är intresserad att skriva några rader om sin bil? smile

What more can I say? Gumball 3000 for the win, baby!

Mr Turbo
509 Inlägg
11 mars 2012
#4
Kan väl skriva lite då:)
Hade Nissan 200sx Rs13 förut, underbar balans! Du kan inte ana vilken känsla av kontroll! Däremot var motorn inte stryktålig, ser hela tiden trådar och info om att de rasar och krånglar vilket min oxå gjorde och kände endast Turbo kraft i den vilket inte heller var så kul, inget bottenvrid.
Kör nu Toyota Supra Mk3, är väldigt tung och har df inte lika härlig balans, långt ifrån som min Nissan hade hoppas bättre fjädring ska göra det lite bättre iaf, men motor, drivlina ska vara väldigt hållbar nästan odödlig, och den har både turbo kraft och botten vrid helt underbart! Kanske skulle ta motor och drivlina till ett s13 chassi? tongue Ja där kom det lite iaf.
Har även ägt Golf 2-86, billig mek, billig försäkring, billig i drift och delar men gud så tråkig att köra! Men plånboken älskade den. En tank kunde räcka nästan månaden ut!

Volvo 740 Gl, slö tråkig massa krångel, trög.
Volvo 740 GLE inte lika slö som gl, helt ok särskilt på vintern och kändes väldigt pålitlig.

Turbo..Mr Turbo


Sök