Börjar ni bli ense nu?
Aja idag fortsatte jag med mitt bränslepumpsbyte! Började med att lossa muttern som alla klagar över att sitter så dant och dom slår sönder den osv... var ju bara att lossa med spärrskaftet?
Gick ju hur lätt som helst tyckte jag.
Sen upp med pumpen och jodå... fulltankat var det ca 2-3cm ner i hålet var bensinkanten
Så fort jag fick upp pumpen gick jag igenom mina papper jag hade skrivit ut och det såg precis ut som på bilderna! jag hoppade dock över några steg dom hade gjort.. som till exempel att fila ner några kanter.. fattar inte alls varför man skulle göra det :S min tanke var ju att om jag filar ner dom där kanterna så kommer ju oringen sitta ostabilt.. provar utan att fila och med lite våld så satt ju pumpen där ändå..
Aja tyckte det flöt på ganska bra men upptäckte när det inte alls var mycket kvar att jag kanske skulle lånat hem skarvar och ett pressverktyg.. samt så gick ett stift "sönder" i kontakten så måste göra om det på något vis... så med andra ord fick inte prova bilen idag... och imorgon ska jag jobba, jobba och jobba..
Kanske att jag hinner på kvällen är inte alls mycket kvar... får se hur det blir, det visar sig nog.
Här är en bild på stiftet som gav upp för dagen...
Och en bild på lite av moddningen som blev.. svårt att se vad som är gjort om man inte sett en original med egna ögon skulle jag tro..
Fick även för mig att jag skulle plasta över hålet för tanken med plastfolie... Trodde det skulle lukta mindre då.. vet inte riktigt hur det blev med det..
Ne.. jag vill åka bil nu och lyssna på musik