Nu har jag följt guiden som kwansa länkade och byggt mig en egen slang idag..
Det gick ganska smidigt slangen jag hade köpt var dock aningen trång... så var lite kämpigt att få ihop kopplingarna.
Det var den här slangen som jag bytte ut.
Här har jag plockat bort den.
Det här materialet byggde jag den av. 2st backventiler ifrån Möller bil i Katrineholm dom 2 kostade 265kr sen köpte jag bränsle slang och t-korset på bil och fritid i Katrineholm för runt 160kr, så ca 425kr lite billigare än en original slang ifrån saab för 1800kr som dom ville ha..
Och så här blev den.. den ser bra mycket längre ut... men tror den är ca 3cm längre bara...
När jag skulle montera den nya slangen så upptäckte jag att den här slangen behövde bytas ut också för den var lite för stor för mitt t-kors. så jag bytte ut den men har inget kort på det...
Drog igång bilen och den startade som vanligt men nu laddar den en kort bit ut på rött
fast... det är något som är fel.. för den rycker när den kommer upp i ladd.. jag tror det kan ha att göra med den här slangen.
Den röda hylsan är den delen jag inte visste namnet på men fick köpa den billigt av kwansa
Jag vet dock inte om jag monterat den rätt.. för det känns som att det glappar lite...
Så nu måste jag felsöka varför den rycker vid ladd... jag misstänker som sagt den där slangen.. aja.
Har beställt lite saker till bagaget nu.. så igentligen så är det bara en längre jordkabel jag behöver nu för att kunna börja bygga i bagaget på bilen.