3724
Sök

Saab 9-3 tätt i kylsystemet?

2 Inlägg
22 maj 2010
Trådstartare
Tjoo!

Jag har en saab 9-3a som inte kyler som den ska... Jag har haft i sönder 2 slangar nu pga att det blir sånt tryck antar jag. Något som kan ha med det att göra är att vi hällde i kylarbetong som skulle täta då de läckte ut ur blockpackningen (Inte in i motorn) har hört att det kan bli tätt i små kanaler med sånt klet? Någon som vet eller har haft liknande problem?

5 198 Inlägg
22 maj 2010
kletet lagar inte trasig blockpackning som du troligtvis har eftersom den läkte där.

19 Inlägg
22 maj 2010
kolla om vattnet cirkulerar, har varit med om att vattenpumpens drivhjul lossnat inne i pumpen.. Annars stopp alt. blockpackning <--- Vilket verkar troligast...

2 Inlägg
23 maj 2010
Trådstartare
Det läcker inte något ur blockpackningen längre men det är att slangarna går sönder så de sprutar ut allt vatten. Det lär ju inte vara en slump att 2 slangar går sönder bara sådär, det var ju väldigt tätt mellan körningarna.
Det med vattenpumpens drivhjul har jag inte kollat... Efter att jag bytte den första slangen så kunde jag ju ändå köra med den till normal temp och sen när jag åkte hem och gick ifrån bilen så bara sprutade det ut vatten ur en annan slang.

Sök