Du har skrivit att du har en 150hk i inlägget men 153 i trådnamnet?
För att bena ut lite grann här..
Om du lyfter på motorhuven så kommer du se antingen:
Svart ventilkåpa med svart tändkassett.
Svart ventilkåpa med röd tändkassett.
Om du har svart/svart så har du den nyare motorn som kallas T7 och då är enda skillnaden mellan 150hk och 185hk programmvaran samt turbotrycksmätaren i instrumentet. Allt annat är samma.
Denna motorn är så kallad lågfriktionsmotor, med tunna o klena kolvar (funkar dock bra upp till 250-300hk)
Om du har en svart/röd så har du en äldre motortyp som kallas T5. Denna motorn har 154hk
Samma motor som sitter i 900 och 9000 istortsett.
Skillnaden är att du inte har någon magnetventil som styr laddtrycket samt att du har en motor i miljöklass 1.
Där behöver du komplettera med en magnetventil samt några slangar och programmvara precis som pukadjuret skrev.
Denna motorn är bättre, den har stabilare kolvar och är en motor som med mera trim kan ge MYCKET effekt.
Men punkt ett är att ta reda på vilken motor du har.
2,0t 150hk eller 2,0t 154hk ?