3013
Sök

Turbo problem subaru impreza! laddar för lite...

Servicetekniker
67 Inlägg
11 juni 2010
Trådstartare
#1
Näe nu ger jag snart upp, jag tror jag har provat allt, så sista utvägen är att be hjälp
Problemet sitter på en Subaru impreza WRX med ett STI block. dock org WRX turbon sitter kvar.

Saken är den att det inte vill ladda mer än 0,4 bar,
jag har provat sätta in ett en pysventil och kopplat bort magnetventilen(och pluggat). öppnar jag "pysen" helt så laddar den 0,5   

Jag har kollat så wasegaten stänger och att inte armen till vakumklockan har släppt,
Prov tryckt hela systemet men inga läckage.

provat att helt lossat slagnen till wasegate klockan för att få den att ladda absolut max MEN den stannar så snällt vid 0,5 bar

Vad har jag missat?
Kan turbon vara så utsliten utan att dra speciellt mycket olja eller minsta missljud?


Snälla ge mig tipps på vad det kan vara för fel!
Senast redigerat av NoLimits (11 juni 2010)

När inte turbon laddar suger de!

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
11 juni 2010
#2
vet inte vad original trycker ligger på dessa men om de inte ökar med pys lr rycka wgslangen helt så låter de som turbon sätt sina bästa dagar. vissa turbos rasar direkt andra tappar ladd lite vart efter tidsnog de blir gammla


Servicetekniker
67 Inlägg
11 juni 2010
Trådstartare
#3
Mja, visst tappar en turbo lite ladd efter 10000mil. men jag köper inte att den ska tappa ett helt bar utan att låta det minsta illa eller dra olja/ryka.

Org ska laddet ligga på 0,8. den ska orka ladda 1,4 utan större prob.

är det någon som vet om laddet skenar iväg även när gasspjället är bara halvöppet om wasegateklockan är bortkopplad

När inte turbon laddar suger de!

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
11 juni 2010
#4
NoLimits skrev:
Mja, visst tappar en turbo lite ladd efter 10000mil. men jag köper inte att den ska tappa ett helt bar utan att låta det minsta illa eller dra olja/ryka.

Org ska laddet ligga på 0,8. den ska orka ladda 1,4 utan större prob.

är det någon som vet om laddet skenar iväg även när gasspjället är bara halvöppet om wasegateklockan är bortkopplad

precis en turbo kan ju hålla allt från 1 uppstart till 40 tusen mil så.om westgaten är bortkopplad äre som att rycka wg slangen är turbon färks så skenar de satan bara på en gammal volvo räcker de ju med lite lätt dutt på gasen så är man över 1.6 bar då"mindre bra" och lär ju va mer drag i subaru du ska ha 1 jävla högt ladd om du gör så. om inte kass turbo eller läcker laddluft nånstans tex intercooler slangar dyligt



Sök