2962
Sök

Qpons garage - PlanetPlast

322 Inlägg
1 juli 2011
Trådstartare
hihi, kommer nog bli fint om jag får till det som jag skissat smile

23 Inlägg
2 juli 2011
Jag tror att Ninja grön skulle passa bättre på Feta ekorren xD smile byt färg micke den är svår o lacka ju smile

322 Inlägg
2 juli 2011
Trådstartare
ehh, lackarn får jobba lite smile

322 Inlägg
3 juli 2011
Trådstartare
en snabb update efter helgens bravader smile

har gjutit en form till motorhuv till den tjocka ekorren då jag, dum nog, slängde min första form :S
även passat på att planera lite kosmetiska ändringar i den kommande kopian i kevlar smile
https://lh5.googleusercontent.com/-zz6-5m3UWVQ/Tg9vCyoqebI/AAAAAAAAK0c/3xW4c2hOMmA/s720/IMAG1265.jpg

har även börjat gjuta av ett par kofångare till en viss vass CTR smile
https://lh6.googleusercontent.com/-T3dIGuuPFsw/T14M20XEUAI/AAAAAAAAANY/U8SnAc8iYBk/s512/IMAG1268.jpg

gelcoat på G
https://lh3.googleusercontent.com/-NA0U_9QOx10/T14M3bhj7VI/AAAAAAAAANo/v6qDsIUDMG8/s720/IMAG1269.jpg

allt för idag smile
Senast redigerat av qpon (15 april 2012)

116 Inlägg
3 juli 2011
Ser bra ut, följer tråden med spänning!smile

322 Inlägg
3 juli 2011
Trådstartare
tack smile

hur går det med dina projekt? någon framgång med kolfiber gjutning?

116 Inlägg
3 juli 2011
Har inte haft tid ännu så det har inte hänt så mkt sad
Ska pyssla med det till vntern är tanken.

mvh

Motormontör
437 Inlägg
3 juli 2011
Jag är fan ordlös över dina bravader, shit va duktig du är!!!
Jag vill oxå kunna göra sådär juh sad Ser ju skitsvårt ut eller är det bara sm det ser ut.
Har försökt komma på hur MX3an ska se ut men jag tvärvägrar feta kjolpaketen som finns till den eftersom det finns typ inte ett enda kit som är snyggt till MX3.

Nej konstapeln jag kör inte för fort, jag flyger lågt bara

322 Inlägg
3 juli 2011
Trådstartare
läser du alla tutorials du kommer över och ger dig på pensel och en burk polyester så är du snart där jag är smile
kan inte påstå att jag är duktig men här jag är har jag kommit till med samma metod wink

kanske bättre att lämna bodykittet original och fundera ut nån läpp eller modifera en eftermarknads bodykit efter smaken? allt går bara man har en plan smile

Motormontör
437 Inlägg
3 juli 2011
qpon skrev:
läser du alla tutorials du kommer över och ger dig på pensel och en burk polyester så är du snart där jag är smile
kan inte påstå att jag är duktig men här jag är har jag kommit till med samma metod wink

kanske bättre att lämna bodykittet original och fundera ut nån läpp eller modifera en eftermarknads bodykit efter smaken? allt går bara man har en plan smile

Hmm ja jag har aldrig vågat tänka tanken men man kanske skulle köpa in beggad front som man kan experimintera med smile
Mmm ja man kanske ska ta tummen ur å våga vara lite wild and crazy.
Men är det svårt??
Det är väl mest det jag är rädd för, att man ska ge sig på ett projekt man inte vet vad man pysslar med.
Jag har ju lixom en bild i huvudet vad jag vill göra, det finns en front som är snygg om man tar bort de GIGANTISKA inbyggda cornersplittersena.

322 Inlägg
3 juli 2011
Trådstartare
vet inte hur jag ska svara, ibland är det svårt, ibland tråkigt lätt, berör på vad man gör smile
har slutat med några misslyckade projekt men det gäller nog att försöka lära sig av misstagen smile

släng upp nån bild på fronten så kan jag försöka ge dig idéer på hur man kan göra eller kom förbi med den om du ändå inte vågar sätta igång wink

23 Inlägg
3 juli 2011
Snyggt Micke  men du vad händer med den gamla ?  har du någon kompis med corolla då ? smile

322 Inlägg
3 juli 2011
Trådstartare
du har ju lagt pax på den så.... big_smile

Motormontör
437 Inlägg
3 juli 2011
qpon skrev:
vet inte hur jag ska svara, ibland är det svårt, ibland tråkigt lätt, berör på vad man gör smile
har slutat med några misslyckade projekt men det gäller nog att försöka lära sig av misstagen smile

släng upp nån bild på fronten så kan jag försöka ge dig idéer på hur man kan göra eller kom förbi med den om du ändå inte vågar sätta igång wink

Jag skickar över en direkt länk till fronten, bilden strula pga upplösningen.
Det jag vill ha bort om jag köper den är de där herrejösses tebrickorna till splitters och veck med de där fula hålen på sidorna.
MEn jag har även tankar på att eventuellt få tag i en läpp istället men det är inte helt lätt att hitta sådana till den här bilen.
http://shop.textalk.se/se/articleimage. … llheight=0

322 Inlägg
3 juli 2011
Trådstartare
i min värld är det bara att kapa bort tebrickor och bygga ny underdel med t.ex bonocell och sedan plasta ihop med överdelen smile

läppen kan vara lite enklare att bygga men inte lika spektakulärt big_smile

Motormontör
437 Inlägg
3 juli 2011
qpon skrev:
i min värld är det bara att kapa bort tebrickor och bygga ny underdel med t.ex bonocell och sedan plasta ihop med överdelen smile

läppen kan vara lite enklare att bygga men inte lika spektakulärt big_smile

True true smile NÄ klart att en läpp inte är lika spektakulärt men kan vara minst lika snyggt.
Jag menar vem vill åka i en bil som ser ut som en bepansrad igelkott med garageport i mitten av fronten lol

Sök