4285
Sök

9-3 Aero -01, trimmad?

Legitimerad Hårdrockare
325 Inlägg
15 juni 2010
jag fick 100-150 på strax under 5s vilken borde innebära ca 290-320Hk kanske? Nån som kan hålla med om det?

Var som folk får man höra jämt. Varför?? Folk är det mest korkade som finns...

Evolution Garage
1 299 Inlägg
15 juni 2010
Jag har filmklipp på min gamla Saab 9000cs -96 LTT (170hp) Med Maptun steg 3 (270hp)
Nu var den bilen visserligen jävligt slut å skulle gissa att jag har runt 220 i den när filmen spelades in.
Kör 50 - 200km/h har jag för mig.
Jag drog ganska precis 9-3 Aero som var original så är du snabbare än min kan vi konstatera att den inte är original iaf big_smile

Sky´s the limit...

945 Inlägg
15 juni 2010
Snacka om överdrivare. Nu kryper mer verklig fakta fram. Snurrade inte framhjulen på 4an tidigare?
Nej du..  Välkommen till en turbomotor! Hur impad du än var så är det inget "speciellt" med det. smile

I bästa fall så har du vanligt chip i bilen som påverkar lite.

Xenoholic
2 559 Inlägg
15 juni 2010
HadesInFlames skrev:
jag fick 100-150 på strax under 5s vilken borde innebära ca 290-320Hk kanske? Nån som kan hålla med om det?

Får nog hålla med dig där. Verkar faktiskt vara 300+ big_smile
Hoppas att det är bytt kolvar i den annars skulle jag ta det mycket lungt hmm

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

66 Inlägg
15 juni 2010
Trådstartare
Bjare skrev:
Snacka om överdrivare. Nu kryper mer verklig fakta fram. Snurrade inte framhjulen på 4an tidigare?
Nej du..  Välkommen till en turbomotor! Hur impad du än var så är det inget "speciellt" med det. smile

Nja, jag överdriver inte. Det släppte på 4an och jag försökte komma med så fullständig information som möjligt att det var fuktigt, att kvalitén på däcken kanske inte var de bästa m.m.

Svetsare
3 150 Inlägg
15 juni 2010
Ballerina skrev:
Bjare skrev:

Nja, jag överdriver inte. Det släppte på 4an och jag försökte komma med så fullständig information som möjligt att det var fuktigt, att kvalitén på däcken kanske inte var de bästa m.m.

Min 9000 släppte bara på 2an och möjligtvis 3an om det va blött, blev lite kethupeffekt när turbon började ladda  tongue

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

66 Inlägg
15 juni 2010
Trådstartare
Aerocombi skrev:
HadesInFlames skrev:

Får nog hålla med dig där. Verkar faktiskt vara 300+ big_smile
Hoppas att det är bytt kolvar i den annars skulle jag ta det mycket lungt hmm

Jadu, jag vet inte. Jag får väl fisköra lite i fortsättningen smile

228 Inlägg
15 juni 2010
ähhh, gasa tills de rasar! de e manligt! wink smile

Det e VI som e HAMMARBY!

Snäll pöjk
703 Inlägg
20 september 2010
Det är inte möjligt att man skulle kunna få se en bild på din bil ballerina?

Ack vet jag förgasarmotorer!

Ny dag Nya möjligheter
42 Inlägg
24 september 2010
Om jag vore du så skulle jag  kolla med föregående ägare ang dokumentation på bilen.. kvitton o dylikt.
Låter ju som om du har åtminstone 250+hk i bilen iallafall. Men om du kan så hör av dig till förra ägaren.
Och ketchup får man räkna med på Turbomotorer, i varje fall dem smått trimmade och då spinner det oavsett.

62 Inlägg
25 september 2010
Eller bara boka en tid till ett dynotest? hur svårt är det egentligen? kostar 1000 spänn i runda slängar och ger raka svar på dina frågor..

90 Inlägg
25 september 2010
Dom flesta skolor som har ett fordonsprogram brukar ha så man kan bänka bilen gratis smile

Sök