2505
Sök

Golf 2a med missljud från kopplingen?

1 364 Inlägg
14 juni 2010
Trådstartare
Släpper man upp kopplingen så ger det oljud som fan, trycker man ner den så slutar det låta illa?
någon som har någon anning? Det är en golf från 1986

Tacksam för snabba svar!

Mr. AUDI !
642 Inlägg
14 juni 2010
Beangt skrev:
Släpper man upp kopplingen så ger det oljud som fan, trycker man ner den så slutar det låta illa?
någon som har någon anning? Det är en golf från 1986

Tacksam för snabba svar!

STår i Haynesboken, har för mig de e urtramplagret.. //Sibba

Four Rings To Rule Them All!

1 364 Inlägg
14 juni 2010
Trådstartare
läste i haynes boken enligt dom så är det tvärt om då ska det låta om man släpper upp kopplingen?!

1 353 Inlägg
14 juni 2010
låta när man släpper kopplingen ja, och det är precis det du skrivt, både högst upp och andra gången, eller kanske lite trött?wink
iaf så är de urtramningslager som "väsnas" och som blir tyst när man trampar ner kopplingen..

Fri fart för ett fritt folk!
14 091 Inlägg
14 juni 2010
fördelen med en golf2 är att det jobbiga när man ska byta urtrampningslagret är att skruva bort ena framhjulet smile det vänstra..sen sliter man ner kåpan på sidan får en massa olja på golvet sen tar man bort det gamla lagret i med det nya typ smile

Kör fort så hinner inget hända...

1 364 Inlägg
14 juni 2010
Trådstartare
haha men de enu mindre roligare är att jag redan har plockat bort lådan;) jag menar tvärt om tongue enligt haynes så ka det låta när man trycker ner kopplingen om de är utrampningslagret:S

Fri fart för ett fritt folk!
14 091 Inlägg
14 juni 2010
Beangt skrev:
haha men de enu mindre roligare är att jag redan har plockat bort lådan;) jag menar tvärt om tongue enligt haynes så ka det låta när man trycker ner kopplingen om de är utrampningslagret:S

då har dom fel alla gånger jag varit med om att urtrampningslager låter så har det varit när kopplingen är uppsläppt det är då all belastning på lagret släpper och då brukar lagret börja skaka och låta när det är slitet

hoppas du inte rev ner lådan för att byta urtrampningslagret ;-)
isånt fall det det väldigt klantigt och du borde läst haynes boken bättre smile)

Kör fort så hinner inget hända...

Mr. AUDI !
642 Inlägg
14 juni 2010
det måste va fel i din haynes bok!! lr fel på din inlärningsförmåga wink
vilket som stämmer det ja skrev i första inlägget, va ute o bytte urtrampningslagret idag o nu e min golf 2 tyst!

Four Rings To Rule Them All!

Emelie Hallberg
829 Inlägg
14 juni 2010
Samma problem med min, slutar de låta om du har växeln i friläge men rör den framåt mot t.e.x 5an? (utan att lägga i växeln (ha kopplingen uppe)

1 364 Inlägg
14 juni 2010
Trådstartare
Oceanmist skrev:
Samma problem med min, slutar de låta om du har växeln i friläge men rör den framåt mot t.e.x 5an? (utan att lägga i växeln (ha kopplingen uppe)

Det har jag tyvärr inte testat och lådan är avtagen från bilen nu:/ får helt enkelt ta bort uttrampningslagret och kolla hur de ser ut :p

Jag har inte läst fel det är jag säker på :p

leg. dödsklant
128 Inlägg
15 juni 2010
Beangt skrev:

kopiera den biten av boken så vi kan få läsa det. kan vara intressant att se, för antingen har du rätt och andra fel, eller tvärt om. roll meningsskiljaktigheter är bra om man kan hjälpas åt frammåt

Touch my shit and I’ll rip your fuckin’ heart out, euro-trash!
http://tag-der-arbeit.extrajetzt.de/

Xenoholic
2 559 Inlägg
15 juni 2010
Om urtrampningslagret är dåligt så låter det när du INTE frikopplar, och TYSTNAR när du frikopplar.
Var glad att du inte har en SAAB 9-5a i detta läge.
Där får man byta hela slavcylindern efterssom det inte säljs lösa urtrampningslager till dem. Kostar betydligt mer än ett urtrampningslager sad

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

Emelie Hallberg
829 Inlägg
15 juni 2010
Det låter ju inte som urtrampningslagret, det ska ju låta illa när kopplingen är nertryckt eller har ja fel?

Xenoholic
2 559 Inlägg
15 juni 2010
Oceanmist skrev:
Det låter ju inte som urtrampningslagret, det ska ju låta illa när kopplingen är nertryckt eller har ja fel?

Se mitt förra inlägg wink

Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

446 Inlägg
15 juni 2010
mycket tjafs om urtrampningslager till ingen nytta.. alla har rätt, men alla har också fel tongue

ett slitet lager kan leva om när man släpper upp eller trampar ner kopplingen, men ett väldigt slitet lager lever om ännu mer när man trycker ner pedalen wink

161 Inlägg
10 juli 2010
urtrampningslagret är slut om de låter när du har kopplingen INTRYCKT

Xenoholic
2 559 Inlägg
10 juli 2010
Mitt skramlade i alla fall när jag INTE trckte ner pedalen. Har nu bytt och det tystnade.
Så var det på min i alla fall hmm

Sök