Som sagt, porta och plana topparna ger rätt bra. 350 från 72 är dock en smog-motor så om man kan hitta några kolvar/toppar från en 70's t.ex så kan det ge väldigt bra med effekt då smog-motorerna lirade runt 8:1 i kompressionsförhållande för att jänkarna fick för sig att de skulle försöka vara bränslesnåla genom att strypa effekten och flödet..
Annars en det så nytt insug, Edelbrock Performer RPM är ett rätt trevligt insug med bra flöde och ryt i maskinen. Ny förgasare, lite vassare kam samt headers och nya tändstift/tändkablar så är du en bit över 300hk, närmare 330 - 350 beroende på exakt vad för grejer du köper och hur inställt allting är. Sen så skadar det ju inte att kolla över lyftare och dylikt.
Kan rekommendera Edelbrock för förgasare och insug. Ska köra med en Edelbrock 800cfm Thunderseries förgasare på nya 470cui motorn som jag sätter ihop bara för att den ger ett härligt bottenvrid till skillnad från andra förgasartillverkare.
Kortfattat; försök hitta toppar och kolvar från en 70's maskin eller beställ nya och porta dem. Nytt insug och förgasare, rekommenderar Edelbrock samt Edelbrock Perfomer RPM insug. Ny kam alternativt lyftare också, headers samt nya tändstift/tändkablar.
Sen att ställa in förgasare är lite rocket-science i sig själv men för att få det att gå så billigt som möjligt och bra med effekt så försök ställa in den nära gränsen där den nästan får för lite soppa på låga varv. Annars kan du säkert anlita någon V8 specialist i ditt område att kolla på den.
EDIT- mjo för just 72'ans motor så bör du inskaffa nya kolvar.